بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

در این وبلاگ میکوشم تا دانسته ها، تحقیقات، تجارب و علایقم را در مورد قانون جذب، قانون جذب پول، قانون جذب عشق و ... با شما به اشتراک بگذارم.

پیوندها

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دوربین بولت چیست

دوربین بولت یکی از انواع پرطرفدار دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری است که مناسب برای استفاده در فضای باز می باشد. دوربین بولت از نظر شکل ظاهری شبیه به یک گلوله می باشد. جنس بدنه آن معمولا استیل و یا متال بوده و مقاومت قابل قبولی در مقابل ضربات فیزیکی، باد و باران و گرد وغبار دارد همین امر موجب شده تا از دوربین بولت در فضا های سر باز مانند درب ورودی ساختمان ها و فضای درون باغ ها نیز استفاده کنند. دوربین بولت انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

انواع دوربین بولت

دوربین بولت را بسته به موارد زیادی از قبیل جنس بدنه نوع لنز و سایر امکاناتی که دارد به انواع مختلفی تقسیم میکنند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دوربین های مداربسته بولت به سه دسته تقسیم می شوند که در کیفیت های متفاوت و توسط برند های متفاوتی از جمله داهوا، سونی، های لوک، هایک ویژن و… ساخته می‌شوند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

  • دوربین مداربسته بولت آنالوگ
  • دوربین مداربسته بولت آنالوگ hd
  • دوربین مداربسته بولت تحت شبکه

دوربین بولت HD

برای نصب این دوربین از کابل‌های کواکسیال استفاده می‌شود. این دوربین ها نسبت به دوربین های تحت شبکه امکانات نسبتا کمتری داشته اما از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند.

دوربین مداربسته IP بولت

تکنولوژی ip تکنولوژی جدیدیست که در ساخت انواع دوربین های مداربسته به کار می رود و به این نوع از دوربین ها، دوربین مداربسته ip میگویند. اغلب افرادی که تقاضای خرید دوربین مداربسته را دارندا ترجیح می‌دهند تا دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان ip بولت را خریداری کنند. از مزایای این دوربین ها می توان به مواردی مانند کیفیت تصویر، کنترل و دریافت تصاویر از راه دور، نصب آسان و … اشاره نمود. دوربین ip تصاویر را در بستر شبکه انتقال می دهد و کافیست که بر روی دستگاه و تلفن همراهتان اینترنت داشته باشید تا تصاویر را در هر نقطه از دنیا که می خواهید دریافت کنید.

مزایای دوربین بولت

دوربین مدار بسته بولت

۱- دید در شب دوربین بولت

یکی از قابلیت های این مدل دید عالی در شب می باشد. توجه داشته باشید که معمولاً در دوربین های مداربسته ال ای دی های مادون قرمز قرار دارند که در کنار لنز دوربین تعبیه شده اند. این ال ای دی ها کمک می کنند تا دوربین های مداربسته از جمله دوربین مداربسته بولت در شب دیده مناسبی داشته باشد و در تاریکی نیز بتوانند تصاویر را ثبت و ضبط کنند.

۲- لنز دوربین مداربسته بولت

یکی دیگر از ویژگی های این مدل لنز آن می باشد که معمولا به سه دسته ثابت یا وریفوکال یا موتورایز تقسیم میشود. در نظر داشته باشید که اگر دوربین شما دارای لنز ثابت باشد تنها می توانید در یک زاویه دید ثابت تصاویر را مشاهده و ثبت نمایند و همچنین لنز های ثابت به هیچ عنوان امکان بزرگنمایی تصاویر را ندارند اما اگر دوربین مداربسته بولت دارای لنز وریفوکال باشند شما می توانید زاویه دید و زوم را به صورت دستی انجام دهید و زاویه دید متغیر می باشد همچنین شما امکان بزرگنمایی تصاویر را نیز دارید اما یکی از پرکاربردترین لنز های دوربین لنز موتورایز می باشد اگر دوربین شما شما دارای لنز موتورایز باشد می توانید زاویه دید وسیعی را پوشش دهید هم چنین امکان بزرگنمایی و نیز این وجود دارد ولی یکی از ویژگی های مهم طرح لنز موتورایز امکان کنترل از راه دور توسط یک موتور کوچک می باشد.

انواع لنز در دوربین مداربسته بالت

دوربین بولت

همانطور که میدانید لنز همواره مهمترین آیتم برای تعیین کیفیت تصاویر یک سیستم نظارتی است که مشخص کننده میزان زاویه دید در یک دوربین است. دوربین‌های بولت از دو نوع لنز ثابت و متغییر ساخته می‌شود که هر کدام از این‌ها قابلیت و زاویه دید متفاوتی را ارائه می‌دهند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

لنز ثابت: این لنز نمی تواند بر روی یک سوژه خاص زوم کند. در اکثر مدل های دوربین‌ مدار بسته بولت که از لنز ثابت استفاده می‌کنند نمی توانند جزئیات تصاویر را ارائه دهند. به همین دلیل نیزه قیمت آن‌ها نسبت به دوربین‌هایی که قابلیت زوم دارند پایین‌تر است.

لنز متغییر: لنزهای وریفوکال قابلیت زوم در دو حالت ۳۵ تا ۸۰ درجه و ۲۵ تا ۸۵ درجه را دارند. استفاده از لنز متغییر در دوربین مدار بسته بالت باعث گسترش زاویه دید و تصویر برداری کامل از محیط توسط این دوربین می‌شود.

۳- کیفیت تصاویر دوربین بولت

توجه کنید این مدل ها معمولاً در کیفیت تصویر ۱ مگاپیکسل تا ۱۲ مگاپیکسل تولید و به بازار عرضه می شود. شما می توانید برای مکان هایی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند مانند سوله ها، درب مغازه و غیره از دوربین مداربسته بولت استفاده کنید. معمولاً برای مکان هایی مانند درب طلافروشی یا کارخانجات از دوربین های مداربسته که دارای کیفیت تصویر دو الی ۴ مگاپیکسلی می باشند. استفاده می کنند چرا که این مناطق از حساسیت بالایی برخوردار هستند.

۴- ضد آب بودن دوربین بولت

دوربین بولت

از دیگر ویژگی های ممتاز دوربین مداربسته بولت این است که، ضد آب و ضدگردو غبار است و از استاندارد های حفاظتی  IP66 و IP67 پشتیبانی کرده که همین امر باعث میشود نسبت به سایر دوربین های مداربسته  مقاوم‌تر باشد. این مقاومت از این رو در ساختار این دوربین ها لحاظ شده است که بتوان به سادگی از آنها در فضاهای بیرونی استفاده کرد و بارش برف و باران به دوربین شما آسیب نزند.

۵- زاویه دید دوربین مداربسته بولت

دوربین بولت با توجه به لنز به کار رفته در دوربین زاویه دید متفاوتی دارد. اگر فاصله کانونی لنز دوربین کمتر باشد زاویه دید دوربین بازتر و تصاویر واضح تری را خواهید داشت در دوربین های مدار بسته از دو نوع لنز ثابت و لنز متغیر استفاده می شود.

۶- نصب آسان

اغلب از دغدغه های مهم خریداران هنگام خرید دوربین مداربسته، فرآیند نصب دوربین مدار بسته است. این که دوربین کجا باید نصب شود تا کمترین نقطه کور را داشته باشد. به طور کلی دوربین های بالت به دلیل امکان حرکتی که دارند از محدودیت مکانی کمتری برای نصب برخوردارند. در واقع شما میتونید دوربین خود را بر روی دیوارها، سقف و یا هر مکان مشابه دیگری بدون اندکی سختی نصب کنید. در اصل دوربین بولت برای نصب در مکان های کوچکی مانند راه پله ها، راهروها و… طراحی شده اند و قابلیت حرکتی، آنها را سازگار با انواع محیط های کوچکتر نموده است.

۷- جلوگیری از بازتاب نور

دوربین بولتاز جمله روش هایی که معمولا سارقین به منظور از کار انداختن دوربین مدار بسته به کار می برند این است که با تاباندن نور مستقیم بر روی لنز دوربین های حفاظتی مانع از دید آنها می شوند. دوربین های مداربسته بولت به این دلیل که در ارتفاع و فاصله های زیاد نصب می شوند و لنزشان به سمت پایین است، سارقین نمی توانند با این روش آنها را از کار بی اندازند.

  • سارا صدر