بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

در این وبلاگ میکوشم تا دانسته ها، تحقیقات، تجارب و علایقم را در مورد قانون جذب، قانون جذب پول، قانون جذب عشق و ... با شما به اشتراک بگذارم.

پیوندها

۹ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دایان فارما

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

مدیتیشن

مراقبه ذهن یا مدیتیشن چیست ؟ ( مراقبه معنوی چیست)
مدیتیشن (به انگلیسی: meditation)مجموعه فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی که برای آرام سازی جسم و روان انجام می‌شود را میگویند. این عمل میتواند شامل تمرین های فیزیکی سنگین و یا ریلکسیشن ساده ی مغزی باشد که به تن آرامی فرد کمک شایانی میکند.

مدیتیشن چگونه عمل می‌کند؟
در هنگام مراقبه فرد آگاهانه و عمداً در ذهن خود تمرکز ایجاد می‌کند. افراد عموماً از روش تمرکز بر تنفس خود را مدیتیت می‌کنند که در میان این تکنیک های تنفسی، تنفس شمکی از سایر تکنیک ها پرطرفدار تر است. این روش به خاطر سادگی اجرا و امکان عمق بخشیدت تمرکز، در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته است. افراد برای موارد زیادی از جمله تن آرامی در استفاده از قانون جذب ، کنترل و کاهش تنش و استرس، درمان خجولی و کمرویی، تقویت اعتماد به نفس و موارد بسیاری به مراقبه روی می آورند.

مدیتیشن - مراقبه چیست - مراقبه

مدیتیشن چه تاثیراتی بر مغز انسان میگذارد؟
جالبترین بخشی که سبب میشود افراد به مدیتیشن روی آورند، تاثیراتی است که این عمل بر روی ذهن انسان میگذارد، تا جایی که مدرسین دوره های موفقیت هم از این عمل برای ورود شخص به حالت آلفای ذهنی و استفاده ی هدفمند تر از قانون جذب استفاده میکنند. نتیجه ی آخرین تحقیقات دانشمندان نشان داده است که، با انجام مراقبه فرکانس مغز از حد نرمال خود پایین تر آمده و امواج بتا به شدت کاهش پیدا میکنند. همچنین پردازش سریع اطلاعات که همواره و به صورت ناخود آگاه در حال انجام است، به طور کامل متوقف میشوند.

مغز انسان از سه بخش مهم لوب پیشانی، لوب آهیانه ای و لوب پس سری تشکیل شده است. لوب پیشانی یا همان خودآگاه ما مسول، استدلال، تفکر و احساسات ما است. لوب آهیانه ای اطلاعات حسی درباره‌ی دنیای اطراف را پردازش می‌کند و مسئولیت جهت‌یابی در فضا و زمان را بر عهده دارد و لوب پس سری دروازه ی ورود اطلاعات به ضمیر ناخودآگاه ما است. در زمان مراقبه لوب پیشانی تمایل به خاموشی دارد و شدت فعالیت دو لوب دیگر کاسته میشود.

تکنیک مدیتیشن رودخانه
در تکنیک مدیتیشن رودخانه، شما مثل یک ناظر کنار رودخانه ایستاده‌اید و این آب دارد حرکت می‌کند و در جریان است، افکارتان را دونه دونه می‌آوری و‌ مسپاری به آب که ببرد. می‌بینی که این افکار آمدند و مثل آب رودخانه رفتند. این تکنیک رودخانه برای تخلیه ذهن، برای آرامش، برای اینکه روزهای پر استرس و اضطراب را دور کنی، معجزه‌ می‌کند

 

مراقبه چه تاثیری بر روی ما میگذارد؟
پس از بررسی تاثیری که این عمل یعنی مدیتیشن بر ذهن انسان میگذارد، وقت آن است که بدانیم اصلا رخ دادن همچین مواردی در ذهن ما چه تاثیری بر زندگی ما میگذارد؟ آنچه در ادامه ارائه میدهیم بخشی از نتیجه ی تحقیقات دانشمندان در مورد تاثیر مدیتیشن بر ذهن انسان است. البته تاثیرات مراقبه بر بخش های دیگر ذهن مانند افزایش اعتماد به نفس و همچنین عزت نفس هم مشهود است.

۱- کاهش استرس و اضطراب
ذهن انسان دارای بخشی است که وظیفه ای آن پردازش تجربیات زندگی ما است. به دنبال این پردازش بی شک احساسات مثبت و منفی زیادی در ذهن ما ایجاد میشود که میتواند استرس زا باشند. همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم با انجام مراقبه، فعالیت این بخش ذهن کاهش یافته و استرس و اضطراب ذهن انسان را کم میکند. با این عمل ذهن شما می آموزد که اگر مصیبتی را تجربه کردیم به جای استرس و اضطراب، صبر کنیم تا مرحله ای مصیبت و سوگواری بگذرد. راز موفقیت پیشنهاد میکند چنانچه در این حوزه احساس ضعف میکنید، از پکیج خود هیپنوتیزم درمان استرس و اضطراب استفاده کنید.

۲- تقویت حافظه
نتیجه ی تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که، افرادی که مراقبه ی تمرکزی انجام میدهند میتوانند فرکانس های مغزی که منجر به حواس پرتی میشود را کنترل و تنظیم کنند و همین امر موجب میشود سرعت بازیابی حافظه ی افراد بالاتر برود. لذا این افراد توانایی بیشتری در آموختن مواردی که تا کنون نمیدانستند دارند.

۳- افزایش تمرکز
مراقبه در اصل تمرینی برای افزایش تمرکز است. زمانی که شما تنفس شکمی انجام میدهید و بر دم و بازدم خود متمرکز میشوید، ذهن شما می آموزد که چطور متمرکزتر از قبل عمل کند و این تاثیر حتی زمانی که مراقبه نمیکنید هم همراه شما میماند.

۴- افزایش خلاقیت
نتیجه ی تحقیقات اخیر دانشمندان نشان میدهد که مراقبه ی نظارت باز، بر عکس مراقبه ی توجه متمرکز تاثیر زیادی بر افزایش خلاقیت دارد و کسانی که مراقبه ی نظارت باز انجام میدهند نسبتا به سایر افراد در انجام فعالیت هایی که نیاز به خلاقیت و ایده های جدید دارد، عملکرد بهتری دارند.

انواع مراقبه
مراقبه انواع متنوع و زیادی دارد اما پرکاربرد ترین و رایج ترین آنها، مراقبه تنفسی، مراقبه دیداری و مراقبه شنیداری است که در ادامه به توضیح هر یک میپردازیم.

مراقبه تنفسی
این نوع از مراقبه که در شرق آسیا مانند هند و تبت و ژاپن بسیار پرطرفدار است تکیه و تمرکز بر روی تنفس و شمارش آن است. به این صورت که شما به صورت چهارزانو مینشینید و دست ها را مستقیما بر روی پاهای خود گذاشته، چشمانتان را میبندید و شروع به تمرکز بر روی تنفس و شمارش دم و بازدمتان میکنید. دقت کنید که اصلا لازم نیست تنفستان را کنترل کنید. تنها آن را حس کنید.

مراقبه دیداری
برای انجام مراقبه دیداری مکانی را انتخاب کنید که حدالمقدور ساکت بوده و سروصداهایی بیش از حد تحملتان محیط را آلوده نکرده باشد. شی خاصی را درمقابل خود قرارداده و به آن خیره شده و شروع به تنفس دیافراگمی کنید. بعد از چند دقیقه چشمان خود را ببندید و شروع به تجسم شی که میدیدی در زهن خود بکنید. هر از گاهی چشمان تان را باز کنید به شی نگاه کنید ومجدد چشمان تان را ببندید و به تصویری که مجسم کرده اید نگاه کنید پس از دقایقی مراقبه به طور کلی مجسم کردن آن شی خوش ایند که هر چیزی می توتندباشد می شود .

مراقبه شنیداری
روش های اصلی برای مراقبه شنیداری
+ مکانی که می خواهید در آنجا مراقبه کنید باید به گونه ای باشد که در حد تحمل شما باشد.
+ ثابت با ذهنی اسوده و متوازن بنشینید.
+ به ارامی و پی در پی و منظم نفس بکشید . تنفس دیافراگمی داشته باشد.
+ همچنان که ارام نشسته اید تمامی صداهای دلنشین را بشنوید و از انان مطلع شوید .
+ از کنارتمامی عواملی که می خواهند ذهن شما را منحرف کنند عبور کنید و به انها بی توجه باشید هر گاه حواستان از موضوع مراقبه منحرف شد دوباره به آن متمرکز شوید مهم نیست که دائم حواستان پرت می شود فقط در طول مراقبه ارامش خود را حفظ کنید وبه مسائلی که ذهن شما به آن پرت میشود بی توجهی کنید.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

لوییز هی

آیا لوییز هی نویسنده معروف کتاب شفای زندگی را میشناسید؟ میدانستید وی با بکار گیری قانون جذب و افزایش سطح عزت نفس و اعتماد به نفس خود توانست سرطان را شکست داده و زندگی خود را دوباره از نو بیافریند؟ بنظر شما راز موفقیت هی چه بود؟ وی زمانی به تدریس تحول فردی به دیگران پرداخت که دیگران خجالت میکشیدند لب باز کنند و خجولی پیشه میکردند و هیچ چیز درباره ی تحول فردی گفته نمیشد. در این مقاله به بررسی زندگینامه لوییز هی ونقاط قوط و ضعف آن خواهیم پرداخت.

زندگی‌نامه لوییز هی نویسنده کتاب شفای زندگی
لوییز هی یک معلم ماورالطبیعه و قانون جذب است که از سال ۱۹۷۶ تاکنون، به بحث در مورد ارتباط میان ذهن و بدن و البته تحول فردی پرداخته است. او زمانی این موضوع را مطرح کرد که اصلاً رایج نبود. او با تلاش‌های سی ساله خود بر افراد زیادی تاثیر گذاشته و بیش از ۵۰ میلیون نسخه از کتاب‌هایش را در سراسر دنیا به فروش رسانده است. از میان کتاب‌هایش می‌توان به « کتاب شفای زندگی » اشاره کرد که در سال ۱۹۸۸ مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت. از دیگر آثار برجسته لوییز هی می‌توان «می‌توانی زندگی‌ات را بهبود ببخشی» را نام برد که سال ۱۹۸۴ منتشر شد و به بیش از ۲۵ زبان زنده دنیا در ۳۳ کشور ترجمه گشت. به خاطر اعتقادش مبنی بر اینکه انسان می‌تواند خود را شفا بخشد و سخنرانی‌های تاثیرگذارش در رابطه با رشد شخصی، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس در تلویزیون استرالیا از او به عنوان «باحال‌ترین راهب زنده» یاد کردند. اپرا وینفری به همراه بسیاری از دیگر برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در سراسر جهان، او را به عنوان مهمان دعوت کرده‌اند. لوییز هی موسس خانۀ هی است. لوئیز هی آن‌جا را تاسیس نمود تا آموزه‌هایش استمرار یابند.

لوییس هی

سال‌های اولیه زندگی لوییز هی
لوییز هی کودکی آسانی در لس‌آنجلس نداشت. شرایط بغرنج مالی از یک سو و خشونت فیزیکی پدرخوانده‌اش علیه او و مادرش از سوی دیگر، شرایط بسیار سختی را از لحاظ جنسی و رشد روحی و پیکره ی حرمت نفس وی پدید آورده بود. او همچنین نقل می‌کند که در ۵ سالگی توسط همسایه مورد تجاوز قرار گرفت که همین امر تا سالها وحشتناک ترین طرحواره های ناسازگار اولیه را برای وی پدید آورده بود. او در سن ۱۵ سالگی از دبیرستان بیرون آمد و صاحب یک دختر شد که بعدها او را به فرزندخواندگی سپرد و خودش به شیکاگو نقل مکان کرد. شهر با او مهربان نبود و به سختی می‌توانست خرج زندگی‌اش را در بیاورد. ایستگاه بعدی او نیویورک بود که سال ۱۹۵۰ با نامی جدید به یک مدل تبدیل شد. این کار بر موفقیت او افزود و وی برای بیل بلس، پاولین تریگیر و اولگ کاسینی کار کرد. اندرو هی یک تاجر انگلیسی بود که سال ۱۹۵۴ با او ازدواج کرد اما پس از چهارده سال زندگی زناشویی، به خاطر زن دیگری او را رها کرد. لوییس به لحاظ احساسی در هم شکست و کاملاً تنها ماند. این ناامنی‌ها و بدرفتاری‌ها که در زندگی وی به کرات رخ داد، منشا اعتقاداتی بود که بعدها به خاطرش عشق و احترام زیادی از سراسر دنیا به خود جلب کرد و او را راز موفقیت خود خواند.

زندگی جدید لوییز هی
لوییس هی

آثار اشخاصی همچون ارنست هولمز و اسکول شین منبع الهام لوییز هی شد و بدین وسیله دریافت که می‌تواند با قدرت فکر، زندگی‌اش را تغییر دهد. کلیسای علوم مذهبی در خیابان ۴۸ام اولین فرصت را برای او فراهم آورد تا نظریه‌های جدید را مطالعه کند. او دریافت که با حفظ ذهنیت مثبت می‌تواند خودش را شفا ببخشد. بنابراین در اوایل دهۀ ۷۰ به یک دست‌اندرکار علوم مذهبی تبدیل شد. او به خاطر صحبت در مورد حقیقتی که خودش کشف کرده بود و کمک به دیگران، محبوبیت یافت. ماهاریشی ماهاش که در دانشگاه بین‌المللی ماهاریشی در آیوا یوگا تدریس می‌کرد، به او مدیتیشن متعالی را آموخت. لوییز هی تحقیقات جامعی انجام داد که اعتقاد او را مبنی بر شفای هرگونه بیماری با تفکر مثبت و دوست داشتن خود تایید کرد. او همین ایدئولوژی را در کارگاه‌های خود تدریس می‌کرد. او رساله‌ای در همین باب نوشت که در نهایت به یک کتاب کامل با عنوان «شما می‌توانید زندگی خود را شفا ببخشید» تبدیل شد. این کتاب در سال ۱۹۸۴ منتشر شد و افراد بسیاری ایده‌های او را در زندگی خود به کار بستند و شگفت‌زده شدند.

لوییز هی بر سرطان غلبه کرد
لوییس هی

اگر فکر می‌کنید که لوییز هی زندگی سختی داشته است، لازم است بدانید که در اواخر دهه هفتاد به سرطان رحم نیز مبتلا شد. سرطان یکی از دشوارترین چالش‌هایی است که در زندگی شخص می‌تواند پدید آید و این حقیقت که وی توانست آن را شکست دهد، باور او در مورد شفابخشی خویش را تایید می‌کند و یک نمونۀ زنده از آموزه‌هایش به حساب می‌یاید. او چنین نقل می‌کند که با تعذیه مناسب و بازتاب‌شناسی گسترده؛ همراه با تنقیه توانست خود را درمان کند، بدون اینکه نیازی به درمان‌های پزشکی داشته باشد. او معتقد بود آشفتگی او در زندگی‌های گذشته موجب بیماری‌اش شده و بنابراین باید خود را پاک‌سازی کند. البته هیچ دکتری این داستان را تایید نمی‌کند و تنها مدرک دال بر وقوع این اتفاق داستان خود لوییس هی می‌باشد.

 

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

هوش مالی

هوش اقتصادی چیست ؟ تاکنون برایتان پیش آمده است که پای صحبت های فردی بنشینید و او به شما بگوید که از هوش مالی بالایی برخوردار است؟ اما این هوش مالی یا financial IQ چیست؟ به زبان بسیار ساده اگر بخوام برایتان شرح بدهم هوش مالی توانایی یک فرد در حل چالش ها و مشکلات مالی است. فکرش را بکنید بتوانید از پس هر مشکل و چالش مالی ای بربیاید. بی شک شرایط اقتصادی زندگیتان زیر و رو میشود. لذا در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه هوش اقتصادی چیست پرداخته و راهکارهایی برای تقویت آن ارائه دهیم. در اصل قرار است که باهم الگوی ذهنی افراد ثروتمند را بررسی کنیم.

هوش مالی یا هوش اقتصادی چیست؟
اگر در یک جریان مالی، مفهوم سرمایه، بدهی، درآمد و هزینه را به درستی درک کنید، شانس شما برای ثروتمند شدن به شدت افزایش می یابد. “رابرت کیوساکی”

در روانشناسی نوین، هوش انسان را به چند بخش تقسیم کردند. یکی از هوش های انسان که اخیرا هم اساتید زیادی در سرتاسر جهان اهمیت و کاربری آن را بسیار پر رنگ کرده اند، هوش مالی است که بخش اعظمی از آن به قدرت مدیریت زمان فرد باز میگردد. بهترین تعریف هوش مالی را آقای رابرت کیوساکی، ارایه کرده اند. ایشان می گویند: هوش مالی ( هوش مالی به انگلیسی : Financial-Intelligence ) یا هوش اقتصادی یا به زبان خودمان شم اقتصادی، عبارت است از مجموعه تشخیص، تصمیم و اقداماتی که یک فرد در جهت مدیریت مالی زندگی خود و کسب و کارش بکار می گیرد. کیفیت شرایط مالی امروز شما بستگی مستقیم به کیفیت رشد و پرورش هوش مالی شما از کودکی تا کنون دارد. جالب است بدانید هوش مالی کودک، کپی هوش مالی والدین و نزدیکان است. بعد ها هوش مالی و سرمایه گذاری فرد در واکنش به تجربیات پیش رو دست خوش تغییر و تحول مثبت و یا منفی میشود که نهایتا در بزرگسالی شکل و فرم شخصی و خاصی به خود می گیرد. یعنی هرکدام از ما در هر سنی شخصیت مشخص مالی در خود داریم و بر اساس نظام باورهای مالی خود عمل می کنیم.

موفقیت مالی، قانون جذب ثروت، هوش مالی، هوش اقتصادی، ذهن ثروت ساز، محمود جولایی

تست هوش مالی
۱- سهام A توسط یک شرکت جدید عرضه شده ‌است و سهام B سهام یک شرکت بزرگ محسوب می‌شود. کدامیک از گزینه‌های زیر درباره این دو سهام صحیح است؟

الف: انتظار می‌رود که سهام A ریسکی‌تر از سهام B باشد.

ب: انتظار می‌رود که سهام B نرخ بازگشت بیشتری نسبت به سهام A داشته‌باشد

ج: انتظار می‌رود که سهام B دارای یک نرخ برگشت تضمین‌ شده باشد اما سهام A این تضمین را نداشته‌ باشد.

د: اگر نرخ سود افزایش پیداکند انتظار می‌رود که سهام A ارزشش را بهتر حفظ کند

۲- در زمان سرمایه ‌گذاری سه شرط اصلی که باید در نظر گرفته ‌شود کدام است؟

الف: حجم، بیمه، مالیات

ب: اعتبار، سود ناخالص، نفوذ

ج: ریسک، نرخ برگشت، حالت پذیری

د: دسترسی به حساب‌ها، سود سهام، ضمانت‌ها

۳- زمانی نرخ سود افزایش می ‌یابد که:

الف: ذخیره‌کنندگان سود کمتری دریافت کنند و قرض‌گیرندگان سود کمتری پرداخت‌کنند.

ب: ذخیره‌کنندگان سود کمتری دریافت کنند و قرض گیرندگان سود بیشتری پرداخت‌کنند.

ج: ذخیره‌کنندگان سود بیشتری دریافت‌کنند و قرض‌گیرندگان سود کمتری پرداخت‌کنند.

د: ذخیره‌کنندگان سود بیشتری دریافت‌کنند و قرض‌گیرندگان سود بیشتری پرداخت‌کنند.

۴- سودی که برای مدت زمانی در یک حساب باقی می‌ماند، نیز سود دریافت می‌کند. نام این فرایند چیست؟

الف: عایدی دو برابر

ب: سرمایه اضافی

ج: سود مخصوص

د: سود مرکب

۵- یک فرد وام ‌دهنده زمانی که فردی بخواهد وام بگیرد اما احتمال عدم باز پرداخت پول توسط وام‌ گیرنده بیشتر از حد نرمال باشد، چه کاری انجام می‌دهد؟

الف: نرخ سود کمتری را مطالبه می‌کند

ب: نرخ سود بیشتری را مطالبه می‌کند

ج: از امتیاز اعتبار شخص می‌کاهد

د: امتیاز اعتبار شخص را افزایش می‌دهد

۶- خطر نقد شوندگی (Liquidity) برای کدام نوع از سرمایه ‌گذاری بیشتر است؟

الف: املاک

ب: صندوق‌های مالی دوگانه

ج: حساب‌های ذخیره‌سازی

د: سهام‌های شخصی

۷- فرض ‌کنید نرخ سود حساب پس انداز شما ۵ درصد در سال باشد و نرخ تورم ۸ درصد باشد. حال پس از یک‌‌سال قدرت خرید شما چه تغییری می‌کند؟

الف: بیشتر می‌شود

ب: کمتر می‌شود

ج: یکسان است

د: نمی‌دانم

۸- فرض کنید ۱۰۰ ریال در حساب خود دارید و نرخ سود سالیانه ۱۰ درصد است. اگر ۵ سال این پول در حساب شما باقی بماند پس از ۵ سال در مجموع چه مقدار پول در حساب شما خواهد بود؟

الف: ۱۴۶ ریال

ب: ۲۰۱ ریال

ج: ۲۲۳ ریال

د: ۱۶۱ ریال

ه: ۱۹۹ ریال

۹- اگر سهام شما در یک سال ۴۰ درصد رشد داشته ‌باشد و در سال بعد ۴۰ درصد کاهش داشته ‌باشد، مقدار سود خالصی که به دست می‌آورید چقدر است؟

الف: ۰ درصد

ب: ۱۰+ درصد

ج: ۱۶- درصد

د: ۵+ درصد

۱۰ -کاهش سود ناخالص یک شرکت می‌توانند نشان‌ دهنده کدام مورد باشد؟

الف: فروش شرکت کاهش یافته است

ب: هزینه‌های شرکت افزایش یافته است

ج: سود خالص شرکت کاهش یافته است

د: نسبت سود خالص شرکت به میزان فروش کاهش یافته‌است

پاسخ تست هوش مالی
پاسخ ۱۰ سوال بالا به شرح زیر است:

۱- الف / ۲- ج / ۳- د / ۴- د / ۵- ب

۶- الف / ۷-ج / ۸- د / ۹- ج / ۱۰- د

هوش مالی را چگونه بسنجیم
جواب‌های خود را با جواب‌های صحیح مقایسه ‌کنید و بررسی‌ کنید که نمره تست هوش مالی شما چند است. اگر نمره پایینی کسب‌کردید، ناامید نشوید زیرا می‌توانید هوش مالی خود را تقویت ‌کنید و همچنین اگر نمره بالایی هم کسب‌ کردید توجه ‌کنید که باز هم نکات زیادی برای یادگیری وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم چندین نکته برای تقویت هوش مالی بیان‌ کنیم.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

آنتونی رابینز

زندگینامه آنتونی رابینز | آنتونی رابینز کیست ؟
در این مقاله قصد داریم زندگی نامه تونی رابینز ( آنتونی رابینز ) یکی از افراد موفق و ثروتمند دنیا که به موفقیت های بزرگ و مهمی رسیده است را برای شما شرح دهیم و پرده از راز موفقیت او برداریم. تونی رابینز که با نام کامل آنتونی رابینز شناخته می‌شود، یک مربی زندگی، گوروی خودیاری و سخنران انگیزشی است که به خاطر کتاب‌های «قدرت نامحدود» و «غول درون خود را بیدار کنید» شهرت یافته است.اما واقعا چه چیزی او را تا این اندازه به فرد مشهوری تبدیل کرد؟ آیا عزت نفس بالایی داشت؟ آیا هوش فوق العاده ای داشت و یا چیز های دیگر؟ با این مقاله همراه ما باشید تا با خواندن زندگی‌نامه آنتونی رابینز بدانید آنتونی رابینز کیست ؟ و اطلاعات مفصلی راجع‌ به زندگی‌ وی به دست آورید. آنتونی رابینز سمینارهای مشهوری با نام های «قدرت درون خود را آزاد کن» و «دانشگاه خبرگی» برگزار کرده است. او دربارۀ موضوعاتی همچون سلامت و انرژی، شکستن ترس‌های رایج، افزایش ثروت، استفادۀ بهینه از منابع موجود، حفظ و تقویت روابط و ارتباطات سخنرانی می‌کند و مطلب می‌نویسد. آنتونی رابینز با جان ران ، کار کرد و از او آموخت که درک و سخت‌کوشی اساس موفقیت و خوشبختی است. بدین ترتیب بود که به سخنرانی انگیزشی علاقه پیدا کرد و وارد این حوزه شد. آنتونی رابیــــنز از طریق سخنرانی‌های «پیاده‌روی روی آتش» و حضور در مجله‌های مانند تایم، نیوزویک، فورچون، فوربز، لایف، جی‌کیو، ونتی فِیر، بیزینس ویک و غیره، شهرت فراوانی به دست آورد. همچنین در شبکۀ اُون به همراه اوپرا وینفری به مجری‌گری برنامۀ «کلاس زندگی اوپرا» پرداخت. او یک کارآفرین موفق است و به عنوان مدیر چندین شرکت هتل‌داری، آموزشی، رسانه‌ای و خدمات تجاری در سراسر دنیا به فعالیت می‌پردازد. آنتونی رابینز «مرکز مداخلۀ استراتژیک رابینزمادانز» را بنیانگذاری کرد که برنامه‌ها و دوره‌هایی با هدف درمانی ارائه می‌دهد.

زندگی شخصی آنتونی رابینز
آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در سال ۱۹۸۲ با بَکی که از ازدواج قبلی خود یک دختر داشت، ازدواج کرد و بعد از ازدواج دخترش جولی را نیز نزد خود بزرگ کرد. نهایتا در سال ۲۰۰۱ این ازدواج خاتمه یافت و در همان سال آنتونی با  سیج ازدواج کرد. درآمد سالانه ی آنتونی رابینز چیزی حدود ۳۰ میلیون دلار است و وی معتقد است این درآمد را تنها مدیون اندیشه قدیمی خود است که میگوید، ذهن انسان می تواند از پس موانع عبور کند. وی در یکی از سخنرانی های خود عنوان کرد که در ابتدای شروع فعالیت حرفه ای خود هیچ کس حتی به رایگان حاضر نبود تا به سخنان آنتونی رابینز گوش بسپارد. اما او امروزه یکی از بزرگترین سخنرانان موفقیت جهان است که شرکت هاورارد بیزنس کل دارایی اش را در حدود ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده است.

آنتونی رابینز

شروع زندگی حرفه ای آنتونی
بیوگرافی آنتونی رابینز

آنتونی رابینز حرفه خود را با ارتقا دادن سمینارهای انگیزشی جیم ران آغاز کرد. جیم ران یک سخنران انگیزشی، نویسنده و کارآفرین بود. جیم ران به آنتونی رابینز آموخت که خوشبختی و موفقیت به این ربطی ندارد که شخص چه چیزهایی در زندگی دارد، بلکه بر اساس کارهایی تعیین می‌گردد که فرد با منابع موجود در زندگی‌اش انجام می‌دهد. آنتونی رابینز از او الهام گرفت و مربی‌گری زندگی را آغاز نمود. او آموزش و تدریس را در برنامه زبان‌شناسی عصبی (NPL) و هیپنوتیزم اریکسونی آغاز کرد. یکی از بانیان NPL او را در این زمینه آموزش داد. در سال 1983 از تولی بورکان که پدر جنبش پیاده‌روی روی آتش محسوب می‌شود، پیاده‌روی روی آتش را یاد گرفت و آن را در سمینارهای خود به کار بست. حرفۀ آنتونی رابینز به عنوان یک گوروی خودیاری زمانی به اوج رسید که فروش‌ برنامه‌هایش را از طریق کتاب و تبلیغات [اطلاعاتی] در تلویزیون آغاز کرد. آنتونی رابینز به عنوان «مربی بهترین عملکرد» شهرت یافت و توجه زیادی را به خود معطوف نمود. سال 1987 شروع انتشار کتابهای آنتونی رابینز بود که در ادامه درباره کتابهای او صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه ما برای شما: سمینار شگفت انگیز با شور و اشتیاق زندگی کن آنتونی رابینز

در سال 1991 «بنیاد آنتونی رابینز» تاسیس شد که دانش‌آموزان و زندانیان از طریق انگیزاننده های غذایی و برنامه‌هایی که طبق آموزه‌های آنتونی رابینز طراحی شده‌ بودند، بتوانند خودشان را تقویت کنند. از آن‌جا که او به خاطر کتاب‌هایش و برنامه‌های تلویزیونی خیلی معروف بود، در سال 1997 سمینار «آکادمی رهبری» را آغاز کرد. با موفقیتی که در این سیمنارها به دست آورد، از سوی لرنینگ آنکس به عنوان سخنران برتر معرفی شد. شهرت عظیم آنتونی رابینز به عنوان یک سخنران خودیاری باعث شد که سال 2007 در کنفرنس TED به عنوان سخنران برتر معرفی گردد. در سال 2012 نیز سخنرانی او به عنوان ششمین سخنرانی محبوب TED انتخاب شد. آنتونی رابینز موسس «مرکز مداخلۀ استراتژیک رابینز-مادانز» است که در زمینۀ روانشناسی شخصی، خانواده و سازمانی فعالیت می‌کند. او همچنین سیمنارهای زیادی برگزار می‌کند، همانند سمینار چهار روزۀ «قدرت درون خود را آزاد کن» و دانشگاه خبرگی. در سال 2009 آنتونی رابینز «برنامۀ خبرگی در تجارت» را راه‌اندازی کرد. این برنامه به افراد کمک می‌نمود تا کسب و کار خویش را مدیریت کنند و رشد دهند. سمینار به صورت زنده توسط خودش برگزار می‌شود و کارآفرینانی نیز همچون استیو وین، پیتر گابر و غیره، به عنوان مهمان سخنرانی می‌کنند.

آنتونی رابینز سال 2010 در فیلم «تکینگی نزدیک است: یک داستان واقعی دربارۀ آینده» بازی کرد. بعد از آن نیز به صورت افتخاری در فیلم‌هایی همچون «خورشید کم ژرفا»، «واقعیت گاز می‌گیرد»، «مردان سیاه‌پوش» و چندین مجموعۀ تلویزیونی حضور داشته است.سال 2010 یک برنامه به نام «پیشرفت با تونی رابینز» در شبکۀ NBC شروع به پخش کرد که تونی در آن به شرکت‌کنندگان کمک می‌کرد تا مشکلاتشان را حل کنند، اما به دلیل آمار بینندۀ پایین کنسل شد. کمی بعد شبکۀ OWN آن را از سر گرفت. در سال 2001، روزنامۀ «ونکوور سان» آنتونی رابینز را یک «ریاکار» خطاب کرد. آنتونی رابینز در پاسخ به این حرکت، از روزنامه شکایت کرد و موفق شد ۲۰ هزار دلار غرامت دریافت کند.

« اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می‌دهید، همان چیزی را خواهید داشت که همیشه داشته‌اید. » ( تونی رابینز)

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

متافیزیک

متافیزیک و یا همان مابعدالطبیه را چقدر میشناسید؟ اگر بخواهم یک پاسخ کلی به این سوال بدهم باید بگویم که، متافیــــزیک شاخه ای از علوم فلسفی و موازی با قوانین فیزیک است که به بررسی مسائلی نظیر چیستی در جهان هستی میپردازد. در حالت کلی متافیزیک را میتوان ریشه ی فلسفه ی جهان دانست چرا که فلاسفه ی نخستین نیز عموما به این حوزه پرداخته اند. اما اجازه دهید از شما سوالی بپرسم، این علوم ماورالطبیعه را تا چه حد قبول دارید؟ اگر از حامیان قانون جذب باشید به احتمال زیاد این علوم را میپذیرید اما اگر از مخالفین قانون جذب باشید بی شک در انتها، مباحث مطرح شده در این مقاله را اراجیف میخوانید. دوستان عزیز در این مقاله از سری مقالات سایت راز موفقیت ما به بررسی جامع این مبحث پرداخته و در انتها منابع علمی و آموزشی ای که در جمع آوری این مطالب ما را همراهی کرده اند ذکر کرده ایم. پس لطفا بدون هیچ پیش داوری این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله که حاصل سه ماه تحقیق و پژوهش تیم تولید محتوای راز موفقیت است ضمن بیان تاریخچه پیدایش این واژه، دلایل نامگذاری و … نیز با بیانی شفاف و تعاریفی حدالمقدور ساده، عنوان شده است. همچنین به بررسی دیدگاه های فیلسوفان موافق و مخالف این حوزه، نیز پرداخته ایم.

متافیزیک چیست
متافیزیک که به آن مابَعدالطبیعه یا متاگیتیک نیز میگویند را شاخه ای از علوم فلسفه مینامند که به مطالعه چیستی و چگونگی در جهان هستی، طبیعت، کیهان و کائنات می پردازد. در دل این علم سوالاتی بنیادین همچون بودن، نبودن، شدن، چرایی هستی و مواردی از این قبیل گنجانده شده است. علم متافیزیک را به نوعی آنتولوژی یا وجودشناسی می‌شناسند.متافیزیک برای استناد بر دو اصل مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

اصل اول: متافیزیـــک به بررسی اصول بنیادینی که می‌توانند پایه‌ای برای توجیه چرایی طبیعت باشد، می‌پردازد.

اصل دوم: متــافیزیک، معنایی است که ایمانوئل کانت برای آن قائل است که عبارت است از اکتشاف آن چیزی که شرایط ضروری برای برخورداری ما از هر گونه تجربه در حالت کلی را فراهم می‌آورد.

تاریخچه ی متافیزیک
واژه ی متافیزیک برای اولین بار توسط شاگردان ارسطو و نامی برای نامگذاری نوشته های پس از فیزیک آنها استفاده شد. بعد از گذشت چند دوره از این کلمه برای معرفی معانی که بالاتر از آنها صحبت کردیم استفاده شد. با گذشت زمان افرادی که آشنایی زیادی با واژگان حوزه علوم و فلسفه نداشتند از واژه ی متافیزیک برای کلمات مابعدالطبیعه یا ماوراءالطبیعه استفاده کردند. از آنجایی که این افراد دانش کافی در این زمینه نداشتند در توجیه پدیده‌هایی عجیب و فراطبیعی، از کلمه ی متافیزیک استفاده کردند. همین امر هم باعث شد تا امروزه روز هر پدیده ای را که فیزیک نتواند آن را توصیف کند، Metaphysics مینامند. متاسفانه همین قبیل اشتباهات است که  باعث شده تا حتی دانشگاهیان نیز در این خصوص به درک درستی نرسیده‌ باشند تا جایی که  در ترجمه ی کتاب «هر آن‌چه ضروری است در خصوص مسائل فراطبیعی یا پارانرمال بدانید» از کتب معروف سیلویا براون عنوان کتاب به اشتباه پدیده‌های متافیزیکی ترجمه شده است. همین اشتباه باعث شده است تا مخاطبان فارسی زبان، تفاوت اصلی متافیزیک و پارانرمال را متوجه نشده و آنها را یکی بدانند.

در این کتاب در خصوص اشیای ناشناخته فضایی (UFO)، خون آشام، ارواح، طلسم و … صحبت شده است، اما مترجم در مقدمه نوشته است این کتاب اثر یکی از بزرگترین نویسندگان متافیزیک جهان است. همین سوء تعبیرها است که باعث شده افرادی متافیزیک را با خرافه گری، فالگیری و رمالی اشتباه بگیرند و آن را غیرواقعی و گذب بنامند.

متافیزیک در لغت
متافیزیک

متافیزیک یک لغت یونانی است که از ترکیب دو کلمه متا (بعد) و فیزیک (طبعیت)، تشکیل شده است و در بسیاری از کتاب‌ها به مابعد‌الطبیعه ترجمه می‌شود. این کلمه دارای رگه‌هایی از فلسفه بوده و ارسطو در خصوص آن می‌گوید به دنبال اولین اصل‌ها و علت‌ها بودن هدف اصلی علم متافیزیک است.

متافیزیک به زبان ساده
احتمالا اکنون که به این خط از مقاله رسیده اید، پیش خودتان به این نتیجه رسیده باشید که متافیزیک عجب مبحث سنگین و غیر قابل درکی است. اما به راستی اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم متافیزیک چیست باید بگوییم که متافیزیک شامل هرآنچیزی است که شما قادر به دیدن آن نیستید نظیر، ارتعاش، ال ان پی،  قانون جذب ، فرکانس و …

منحنی متافیزیک
احساس در جذب رویاهایتان چه تاثیری دارد؟ اگر احساستان منفی باشد چه اتفاقاتی برایتان می افتد؟ لطفا ویدئوی زیر را تا انتها مشاهده کنید.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

طرحواره نقص و شرم چیست؟

در واقع طرحواره ها، الگوهای منفی ناپایدار هستند. سپس با تلفیقی از تکنیکهای شناختی، هیجانی و رفتاری به او کمک میکند به تدریج الگوهای ناکارآمد گذشته را رها کند، افکار و رفتارهای کارآمدتری را در پیش بگیرد و احساسات منفیاش را بهتر مدیریت کند. به طور مشابه، کوشش در پرورش روابط نزدیک با سایرین باعث می شود در مواقعی که فرد دچار مشکل شده است به او کمک کنند. در تله رهاشدگی فرد دائماً حس میکند که دیگران او را ترک میکنند. 1- ناکامی در ارضای نیاز؛ زمانی اتفاق میافتد که کودک تجارب خوشایندی نداشته باشد و در محیط اولیه خانواده احساس رهاشدگی یا محرومیت کند. ازآنجاییکه احساس حقبهجانبی دارند، بدون احساس گناه هر کاری دلشان بخواهد انجام میدهند. افرادی که طرحواره شکست دارند، معمولاً طرحواره نقص و شرم نیز دارند. افراد دارای این طرحواره، تأکید افراطی بر تائید و توجه دیگران دارند. در این طرحواره، فرد احساسات و رفتارهای خودانگیخته خود را محدود میسازد. در این طرحواره، فرد بهطور داوطلبانه به دنبال ارضای نیازهای دیگران است، حتی اگر نیازهای خودش برآورده نشود. در این طرحواره، تمرکز بر جنبههای منفی زندگی است و درعینحال، جنبههای مثبت زندگی کوچک شمرده یا نادیده گرفته میشود. داشتن تمرکز مداوم بر موارد منفی زندگی مانند خیانت، مرگ و درد.

چون این افراد نتایج منفی را بهطور اغراقآمیزی ادراک میکنند، لذا بهطور مکرر دچار نگرانی مزمن، گوشبهزنگی و بی تصمیمی هستند. اگر این طرحواره را دارید، ممکن است توسط والدین خود بیش از حد محافظت شده باشید یا والدین کمال گرا طوری رفتار کردهاند که احساس کنید به اندازه کافی توانایی انجام این کار را ندارید. او احساس میکند کسی دوستش ندارد و همیشه بین دو حس عصبانیت و تنهایی سرگردان است. بهترین تصویر از محرومیت هیجانی کودکی است که والدین از او غافل شدهاند. ۳- بی اعتمادی - بدرفتاری : این طرحواره عبارت است از اینکه دیگران آزار دهنده، صدمه رساننده، متقلب، دروغگو، بی صداقت هستند. کودکانی که با آنها بدرفتاری یا از اعتمادشان سوءاستفاده شده، آنها را دست انداخته یا تحقیر شده باشند، در معرض این تله زندگی قرار میگیرند. این مساله اعتماد به نفس شما را کاهش میدهد و بیرون آمدن از یک رابطه تهدیدآمیز همراه با بدرفتاری را برایتان دشوار میکند. افراد نا آگاه نسبت به طرحواره های خود معمولا جذب کسانی می شوند که طرحواره هایشان را تایید می کنند.

احساس میکنند ناگزیر شکست میخورند و نسبت به همتایان خود موفق نیستند. در این تله، فرد هر لحظه احساس میکند فاجعهای در راه است. در این صورت فرد فکر میکند بر پیشانی سرنوشت او مهر تنهایی و بیپناهی زدهشده است. این فرد فکر می کند دیگران در دسترس او نیستند و نمیتواند خیلی به آنها تکیه کرد. پس اگر این نیازهای کودک توسط والدین تامین نشود، تبدیل به تجربه ای ناخوشایند برای او خواهد شد. بهانه نیاورید. به تنبلیتان غلبه کنید و خودتان اقدامات لازم برای انجام شدن کارهایتان، انجام دهید. شاید اجازه دهید شخص دیگری شما را به مقصد برساند، حتی اگر خودتان گواهینامه رانندگی دارید. کلینیک پیروزی جلسات طرحواره درمانی را ارائه می دهد که می تواند به صورت مستقل یا در کنار سایر روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد تا به شما کمک کند تشخیص دهید که کدام طرحها در زندگی شما بیشتر رایج است و چگونه می توانید تغییر ایجاد کنید. با مشاورین کلینیک پیروزی در ارتباط باشید تا به شما در درمان تله وابستگی یاری رسانند. این یک رویکرد یکپارچه با هدف درمان اختلالات شخصیت و سایر نگرانی های مربوط به سلامت روان است که همیشه به سایر گزینه های درمانی پاسخ نمی دهند.

2. از دید و نگاه دیگران، این فرد کسی است که برای دیگران حاضر است هر کاری انجام بدهد اما برای خودش در زندگی گام برنمیدارد و رسیدگیهای لازم را به وضعیت زندگی خود ندارد. برای ترجمه و تالیف مقالات و محتوی غنی به زبان پارسی نیازمند | حمایت شما | هستم . تغییر یک شبه رخ نخواهد داد و نیازمند تمرین مداوم است. هدف این است که به بیمار کمک کند تا راههای سازگاری برای روبهرویی با نیازهای اصلی خود را پیدا کند. مشاهده چگونگی رفع این مسائل با استفاده از طرحوارهدرمانی، میتواند به بیمار کمک کند تا همین روشها را به سایر مسائل زندگیاش تعمیم دهد. بدین ترتیب درمانگر سعی می کند مشکلهای جاری را به طرحواره های اولیه ناسازگار که در طول زندگی فرد بوجود آمده ارتباط دهد و راهبردهای مقابله ای بیمار را هم مشخص سازد و به بیمار آموزش دهد که این راهبردها در پاسخ به طرحواره های دردناک دوران کودکی سازگار بوده است اما امروز این طرحواره ها و راهبردها ناسازگارند و باید اصلاح شوند. باور زیر بنایی این طرحواره این است که فرد باید تمامی تلاش خود را انجام دهد تا بتواند به استانداردهای درونیشده بسیار سخت برسد.

این طرحواره غالباً به صورت احساس پوچی و تقلای بیحاصل و گمگشتگی تجربه میشود و فرد در موارد شدید حتی وجود و هستی خود را زیر سوال میبرد. احساس می کند گوشه گیر، فضای خالی، حواس پرت، قطع ارتباط، بی شخصیت، خالی یا بی حوصله است. حتی ممکن است فرد به پیشرفتهای بزرگ دستیافته باشد اما از درون احساس کند موفق نیست. در این صورت فرد احساس میکند نمیتواند بدون کمک دیگران کاری انجام دهد. اگر بیمار استعداد ندارد، درمانگر به او کمک میکند تا حوزه کاری مناسب تری پیدا کند. افرادی که طرحوارههایشان در این حوزه قرار میگیرد از خود و محیط اطرافشان، انتظاراتی دارند که مانع عملکرد مستقل آنها میشود. یانگ و همکارانش 18 طرحواره ناکارآمد اولیه را مطرح کردند که به 5 حوزه کلی تقسیم میشوند. از آنجایی که زندگی حوزههای مختلفی دارد، طرحواره های روانشناسی هم در حوزههای مختلف خود را نشان می دهند. اگر والدین رفتارهای مناسبی با کودک نداشته باشند و نیازهای هیجانی او مانند نیاز به دلبستگی ایمن را در کودک به خوبی برآورده نکنند طرحواره های ناسازگار اولیه ( تله های زندگی ) شکل می گیرند. در این طرحواره فرد همواره خود را محق میبیند و در نتیجه میخواهد همه تحت کنترل او باشند.

یادتان باشد که قرار نیست ما به افرادی مثبتاندیش بدل شویم که همه چیز را سفید و خوب میبیند. اکثر افرادی که این طرحواره را دارند نقابی بر چهره دارند و از بروز حس آسیبپذیری خودداری میکنند، زیرا به محض بروز آسیبپذیریها دچار خودبیزاری و شرمساری میشوند. باید توجه داشت که غالب بیماران ترکیبی از طرحواره های مختلف و پاسخهای مقابله ای دارند یعنی گاه اجتناب، گاه تسلیم و برخی اوقات نیز جبران افراطی را بکار می گیرند. این افراد نسبت به طرد شدن و تنها ماندن حساسیت بالایی دارند. بلکه یعنی با طرحواره درمانی، درمانگر ممکن است پیوند قویای با شما نسبت به دیگران برقرار کند. هدف از شناخت درمانی، تغییر دادن مستقیم این طرز تفکرها به امید پدید آمدن بعدی سایر تغییرات است. بنابراین تغییر آنها، کاری سخت و طاقت فرساست اما امکان پذیر است. طرحواره درمانی علاوه بر تغییر بینش فرد، به تغییرشناختی، هیجانی و رفتاری فرد نیز می پردازد.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین راه های افزایش اعتماد به نفس این است که موفقیت هایی که در گذشته داشتید را یادداشت کنید و روی آن ها تمرکز کنید. بیاید یک لحظه تصور کنیم اگر عزت نفس داشتید چه کارهایی می توانستید انجام دهید؟ درخواست کمک می تواند گاهی اوقات احساس شکست را ایجاد کند و اعتماد به نفس در محیط کار شما را کاهش دهد. غرق در این احساس عمیق شوید و لحظه به لحظه هر یک از جزئیات را زنده کنید. این بسته شامل تعداد زیادی سنسور است. چرا که تولید محصولی با بهترین کیفیت ضمن رعایت آخرین استانداردها، در صورت استفاده از بسته بندی نامرغوب به مقدار بسیار زیادی از بازار پسندی محصول می کاهد. این کتاب، می­تواند یکی از بهترین کتاب­های بالینی برای افراد باشد. میتوانید این روش را تقویت کنید و با صحبت درباره احساسات خودتان، والدینتان و دیگر فرزندانتان برای آنها مثالهایی بیاورید. تکنیک سوم: با صدای بلند در جمع صحبت کنید.

یکی دیگر از تکنیک های افزایش اعتماد به نفس اینست که سعی کنید کمی بلندتر و رساتر در جمع صحبت کنید. نه. بیشتر افرادی که می بینید اتفاقا روزی حتی خجالت می کشیدند که در جمع ۵ نفره صحبت کنند اما توانستند از ذهن برای رشد خودشان و سخنرانی کردن استفاده کنند نمونه اش یکی از دوستان سخنرانم که بالغ بر ۱۰۰۰ سخنرانی داشته می گوید اگه الان کسی او را دعوت کند تا به روی سن برود از سخنرانی ترسی ندارد. اگر کمی و فقط کمی عباسمنش را بشناسید و حتی فقط یک ویدیو از او دیده باشید و یا یک فایل صوتی از او گوش کرده باشید بدون شک نام عباسمنش با عبارت باوردر ذهن شماعجین شده است. از دوستان شروع به صحبت کنید، بعد در جمع هایی که قدری وسیع تر از جمع های قبلی است صحبت کنید و کم کم این دایره را گسترش دهید تا بتوانید در جمع صد، دویست نفره به راحتی و بدون هیچ­گونه استرسی سخنرانی کنید. ۴- هنگام صحبت با دیگران یا در مقابل جمع به اعضاى بدن خود مثل لرزش دست و صدا، تپش قلب و … هنگام بروز سختی ها نیاز خود به کمک خارجی را انکار می کنید (چه در کار و چه در خانه) و به همه می گویید که هیچ مشکلی ندارید؟

این روند در مورد بزرگسالان هم صدق میکند، چرا که حتی اگر کودکی شما منجر به از بین رفتن اعتماد به نفس شما شده است، همیشه این امید وجود دارد که بتوانید آن را دوباره کسب کنید و برای این کار، تنها کافی است به دنبال حمایت از طرف دوستان و مربیان خود باشید. برای کم کردن خطا ها و اشتباهاتتان در محل کار، استاندارد ها را بیشتر رعایت کنید. یادتان باشد راضی کردن همهی اشخاص امر محالی است پس برای دیگران در مورد خودتان حد و حدود تعیین کنید. جلو بروید و اعتماد به نفس خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. درکتان می کنم من در کودکی و نوجوانی و ابتدای جوانی زندگی سختی داشتم و در یک خانواده معمولی متولد شدم حتی نمی توانستم به مهمانی خانوادگی بروم اما چیزی در درونم بود که می گفت باید خودت را تغییر دهی تو لیاقتت بیشتر از این است حتما در درون شما هم چنین گفتگویی وجود دارد روزی از روی سن سخنرانی می آمدم پایین به خودم گفتم یادش بخیر روزی بود که نمی توانستم جلوی ۵ نفر درست صحبت کنم اما الان دارم برای بیشتر از ۵۰۰ نفر به راحتی صحبت می کنم.  

چه کار کنم موقعی که با جنس مخالف صحبت می کنم اعتماد به نفس بالایی داشته باشم؟ من همیشه در کلاس عزت نفسم این موضوع را مطرح می کنم که اعتماد به نفس شما با توجه به یکسری پارامترها از بیرون قابل سنجش است ولی آیا در مورد عزت نفس هم همی نطور است؟ این حرف کاملا صحیح است و واقعیت دارد. از سمت دیگر اعتماد به نفس، تأثیر زیادی در لذتبردن از زندگی دارد. این اولین قدم مهمی است که ما را به سمت ناشناختهها هدایت میکند و به اعتماد به نفس واقعی نیاز دارد. اما در محیطی که خلق میکنید، صداقت را از یاد نبرید، در این صورت افراد مشابه با سرعت به سمت تیم شما متمایل میشوند. شما زمانی احساس کم ارزشی می کنید که خود را درست نشناخته باشید و یا این که طرف مقابل را بسیار با ارزش و بزرگ می دانید. البته اعتماد به نفس را در هر زمینهای میتوان تعریف کرد: ه عنوان مثال شما زمانی که یک ورزشکار حرفهای باشید (مثلاً یک فوتبالیست حرفهای) ممکن است اعتماد به نفس خوبی در تمرینات داشته باشید اما زمانی که در مسابقه مهمی مثل دربی بزرگ شهرتان حضور داشته باشید اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و یا نتوانید تصویر درستی از توانمندیهای خود در مقابل جمعهای بزرگ داشته باشید.

هدف او از نوشتن این کتاب، کمک به مخاطب در روبه­رو شدن با ترس­ها به عنوان یکی از عوامل مهم در کاهش اعتماد به نفس و نشان دادن راه تغییر افکار منفی و آزادی از آن­ها و آشنا کردن او با عوامل کاهش­دهنده­ی اعتماد به نفس و روش­های مبارزه با آن­هاست. پدر و مادر به خاطر دلسوزی های خود که دوست ندارند فرزندشان متحمل کوچکترین آسیب بشود، مدام تلاش میکنند که او را از موقعیت هایی که ممکن است برایش خطرآفرین باشد و یا موجب آزار او شود دور کنند. در حالی که سایر افراد سال ها برای رسیدن به این موفقیت تلاش کرده اند، بدون این که حتی به آن نزدیک شده باشند. تمامی محصولات آنلاین گروه تحقیقاتی حیدری، گارانتی بازگشت وجه بدون پرسش و بدون محدودیت دارند؛ بنابراین بدون هیچ ریسکی این دوره را تهیه می کنید. اما اگر اعتماد به نفس کودک متزلزل باشد، ممکن است برخی رفتارها مانند خشونت و قلدری را طبیعی بداند و به آنها گرایش پیدا کند یا اینکه قربانی این رفتارها شود. بیش از حد خود را معطل تجزیه و تحلیل و بررسی جوانب کار می کنید بی آنکه تصمیم مشخص و واضحی بگیرید و خود را متعهد کنید یا اینکه آن قدر در تصمیم گیری مردد و متزلزل هستید که به محض موفق شدن در تصمیم گیری دیگر شور و حال و هدفمندی خود را از دست داده اید؟

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

تجسم خلاق

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم 

 هوش ابعاد مختلفی را در بر میگیرد که هرکدام باید به صورت جداگانه مورد سنجش قرار بگیرد. نکته مهم دیگر را فراموش نکنید که طبیعت بیشترین اثر آرامش بخشی را بر کودکان برجای می گذارد. اگر به باغ ایرانی یا ایران مال رفته باشید به نوعی این ایده را میبینید که هر کدام در قالبی به تصویر کشیدهاند؛ مثلا در باغ ایرانی نماد شهرهای مختلف ایران به صورت مینیاتوری به نمایش درآمدند و ایران مال، بعضی نمادهای مهم و دیدنی ایران را در قالب مجلل، بازسازی کرده است. حضور در اماکن الهام بخش قدرت تجسم خلاق را افزایش میدهند.برای تصویرسازی ذهنی مناسب لازم است که یک سری از سلولهای مغزمان را که کار آنها ساختن تصاویر است تقویت کنیم و برای این کار تمرین های استانداردی وجود دارد. نقاشی و طراحی اشکال حتی به صورت ساده میتواند در تقویت هوش تصویری و فضایی موثر باشد. 

طبق آزمایشات اخیر از بین کلیه سالمندان 60 تا 80 ساله شهری، 75 نفر به صورت در دسترس و هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در 5 گروه 15 نفری تمرین بدنی،تصویرسازی ذهنی پتلپ، تصویرسازی ذهنی سنتی، ترکیب تمرین بدنی و تصویرسازی ذهنی پتلپ و ترکیب تمرین بدنی و تصویرسازی ذهنی سنتی قرار گرفتند. نتیجه بسیارشگفت انگیز بود. چراکه، 60 نفر آنها قدرت تجسم خلاق را پیدا کردند.استفاده از روش های مدیتشین مانند یوگا، می تواند به ذهن و بدن آرامش ببخشد. این پژوهش از نوع مطالعات نیمه تجربی بود و جامعۀ آن شامل تمامی افرادی بود که به صورت آماتور در رشتۀ بسکتبال فعالیت می کردند. این رازی است که تنها افراد موفق می دانند و در کتاب های علمی با عنوان “تجسم دیداری” از آن یاد می شود. تجسم خلاق creative visualization روشی است که با استفاده از آن از قدرت تخیل و فکرتان در جهت رسیدن به خواستهها و اهداف تان استفاده می کنید. یعنی میتوان از ترکیب تفکر خلاق اعضای حاضر در جلسه طوفان ذهنی و ایده های خلاق آنها، ایده های جدیدی به وجود آورد. یعنی گاهی به چیزی نگاه می کنیم ولی آن را نمی بینیم! «خودتان را در قالب فردی همیشه کامیاب در زندگی تصور کرده و آن را ملکه ی ذهنتان کنید.

“کسی که همیشه در مورد بیماری صحبت می کند، بیمار می شود و کسی که به طور مداوم در مورد رفاه صحبت کند، در رفاه و آسایش به سر خواهد برد.” استر و جری هیکس در این کتاب اشاره می کنند که “شما همه ی این ها را براساس تفکرات تان جذب می کنید.” با تمرکز بر روی چیزی، باعث می شوید آن مسئله برایتان اتفاق افتد. دانلود این کتاب فقط به مدت محدودی روی سایت قرار دارد. در این کتاب می خوانید: “به منظور تأثیر هر چه بیشترِ تفکرات مثبت بر روی اتفاقات، بایستی نادیده بگیرید که چه کارهای دشواری هستند- و هم چنین به این که دیگران شما را چگونه می بینند کاملاً بی توجه باشید. این کار در کنار برنامهریزی و ایجاد یک استراتژی ذهنی برای غلبه بر موقعیت حریف تا حد زیادی توانمندی فضایی ذهن را افزایش میدهد. در حقیقت این هوش تصویری و فضایی است که به ما کمک میکند تصور درستی از مسیرها داشته باشیم و بتوانیم موقعیت مکانی خود را به درستی تشخیص دهیم. همه این کارها برای این است که یادمان باشد در چه فرهنگ ملوّنی زندگی میکنیم و هر جا که سر میکشیم، یک شگفتی نمایان میشود. 

مورد مذکور این قابلیت را به شما می دهد که حقیقت زندگی خود را با افکارتان ساخته و مسائلی که دوست داشته تجربه کنید، روزی به آنان دست خواهید یافت. با دیدن این برنامه ها تنها موجب می گردید به آنان بیشتر فکر کرده و شانس اتفاق افتادنشان را افزایش دهید. تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد. قدرت تصویر سازی در انسان بسیار بالاست و می توان از تصویر ساده شروع کرد و آن را پرورش و گسترش داد. اشتباه بسیاری از افراد در تصویر سازی ذهنی و تصویر سازی برای ازدواج با همسر دلخواه این است که فکر میکنند باید تمام کارهایی که در مسیر رسیدنب ه هدف و خاسته یشان انجام دهند را تجسم میکنند که این کاملا غلط است همان طور که قبلا بیان کردم در تجسم خلاق باید نتیجه را تصویر سازی کنید نه راه رسیدن به هدفتان یا اینکه از چه راهی میتوانید همسرتان را جذب کنید را تصویر سازی و تجسم نکنید.

  • سارا صدر