بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

در این وبلاگ میکوشم تا دانسته ها، تحقیقات، تجارب و علایقم را در مورد قانون جذب، قانون جذب پول، قانون جذب عشق و ... با شما به اشتراک بگذارم.

پیوندها

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تا کنون به این امر اندیشیده اید که شناختن بهترین مرکز فروش تخت خواب در تهران تا چه اندازه موضوع مهم و حائز اهمیتی است؟ راستش را بخواهید در زندگی های ماشینی امروز که به علت مشغله های روز افزون ساعات استراحت مردم هر روز کمتر و کمتر میشود، داشتن یک خواب راحت موضوع بسیار حائز اهمیتی است و لاینفک یک خواب راحت تخت خوابی نرم و راحت است. اما این تخت خواب نرم و راحت را از کجا پیدا کنیم؟ سراسر تهران اشباع شده است از کلی مرکز فروش تخت خواب در تهران اما از کجا بدانیم باید از چه مرکزی خرید کنیم که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم کیفیت کالایی که میخرید تضمبن شده باشد. پس بدیهیست که برای یافتن بهترین مرکز فروش تخت خواب در تهران استرس داشته باشید.

اگر میخواهید در شروع یک روز کاری پر انرژی و فعال باشید، یقینا باید خواب راحتی داشته باشید. فراموش نکنید که یکی از مهمترین الزامات خوابی راحت، داشتن یک سرویس خواب به صرفه، راحت و مناسب است. اما آنچه ما را به یکی از بهترین مراکز فروش تخت خواب تبدیل کرده است، تنوع در طرح و رنگبندی ما است. تفاوت در مدلهای سرویس خواب آرشان دکور موجب شده است تا تمام سلایق را در بر بگیرد. پیدا کردن یک سرویس خواب یک نفره یا دو نفره که با دیگر لوازم منزل شما ست باشد، یکی از مهمترین دغدغه های مشتریان است. علاوه بر این موضوع تخت خواب، آیتم های دیگری نیز وجود دارند که می بایست در هنگام خرید تخت خواب مناسب و راحت به آنها توجه کرد

مرکز فروش تخت خواب در تهران
 

تخت خواب دو نفره گلوریا کم جا از مدل های مدرن تخت خواب کم جا با طراحی ای متنوع و اروپایی است. اگر طرفدار دکوراسیون های مینیمالهستید و یا خانه کوچکی دارید و باید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.

مرکز فروش تخت خواب در تهران
 

تخت خواب دو نفره گلوریا کم جا از مدل های مدرن تخت خواب کم جا با طراحی ای متنوع و اروپایی است. اگر طرفدار دکوراسیون های مینیمالهستید و یا خانه کوچکی دارید و باید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.

مرکز فروش تخت خواب در تهران
 

تخت خواب کم جا چوب سارا از مدل های مدرن تخت خواب بهترین مرکز فروش تخت خواب در تهران  است. اگر طرفدار دکوراسیون های مدرن هستید و یا خانه کوچکی دارید و باید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.


 

تخت خواب کم جا چوب از جمله بهترین مدل های تخت خواب در بهترین مرکز فروش تخت خواب در تهران با طراحی ای متنوع و اروپایی است. اگر طرفدار دکوراسیون های اسپرت هستید و یا خانه کوچکی دارید و باید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.

مرکز فروش تخت خواب در تهران
 

تخت خواب دو نفره ماریوس یک تخت خواب مدرن و اسپرت از سری تخت خواب های مرکز فروش تخ خواب در تهران آرشا است. طرح کم جا ملبورن برای خانه های کوچک بسیار مناسب است و به علت روشن بودن آن برای اتاق های کم نورر و کوپک بسیار مناسب است. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.

مرکز فروش تخت خواب در تهران
 

تخت خواب مهلا کم جا به همراه کمد و جا رختی از مدل های مدرن تخت خواب کم جا با طراحی ای متنوع و اروپایی است. اگر طرفدار دکوراسیون های مینیمالهستید و یا خانه کوچکی دارید و باید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما همراه باشید.


 

تخت خواب  کم جا چوب کودک سارینا از مدل های جذاب تخت خواب ویژه اتاق کودکان کاری از بهترین مرکز فروش تخت خواب در تهران است. اگر  خانه کوچکی دارید و باید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت جاکفشی و جالباسی ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.


 

تخت خواب یک نفره پرنسس مدل کم جا از از نمونه های پرطرفدار بهترین مرکز فروش تخت خواب در تهران است. که طراحی ای زیبا و منحصر به فرد دارد. اگر طرفدار دکوراسیون های مینیمالهستید و یا خانه کوچکی دارید و باید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت جاکفشی و جالباسی ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.

مرکز خرید تخت خواب در تهران
 

تخت خواب دو نفره فلوریا کم جا از مدل های جدید با طراحی ای اروپایی در مرکز ففروش تخت خواب در تهران است. اگر طرفدار دکوراسیون های سلطنتی هستید اما منازل کوچکی دارید و مجبورید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. ااین تخت خواب با دستگیره های طلایی و ترکیب رنگ زیبایش جلوه دو جندانی به منزل شما میدهد. برای اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.


 

تخت خواب دو نفره گلوریا کم جا از مدل های مدرن تخت خواب کم جا با طراحی ای متنوع و اروپایی است. اگر طرفدار دکوراسیون های مینیمالهستید و یا خانه کوچکی دارید و باید دکوراسیون جمع و جوری برای آن در نظر بگیرید،  این تخت خواب را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید این تخت را با متریال های متنوع ای اعم از ام دی اف ، های گلاس و … سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت جاکفشی و جالباسی ام دی اف و قیمت کابینت گلاس با ما در ارتباط باشید.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

مراقبه

مراقبه چه تاثیراتی بر مغز انسان میگذارد؟
جالبترین بخشی که سبب میشود افراد به مراقبه روی آورند، تاثیراتی است که این عمل بر روی ذهن انسان میگذارد، تا جایی که مدرسین دوره های موفقیت هم از این عمل برای ورود شخص به حالت آلفای ذهنی و استفاده ی هدفمند تر از قانون جذب استفاده میکنند. نتیجه ی آخرین تحقیقات دانشمندان نشان داده است که، با انجام مراقبه فرکانس مغز از حد نرمال خود پایین تر آمده و امواج بتا به شدت کاهش پیدا میکنند. همچنین پردازش سریع اطلاعات که همواره و به صورت ناخود آگاه در حال انجام است، به طور کامل متوقف میشوند.

مغز انسان از سه بخش مهم لوب پیشانی، لوب آهیانه ای و لوب پس سری تشکیل شده است. لوب پیشانی یا همان خودآگاه ما مسول، استدلال، تفکر و احساسات ما است. لوب آهیانه ای اطلاعات حسی درباره‌ی دنیای اطراف را پردازش می‌کند و مسئولیت جهت‌یابی در فضا و زمان را بر عهده دارد و لوب پس سری دروازه ی ورود اطلاعات به ضمیر ناخودآگاه ما است. در زمان مراقبه لوب پیشانی تمایل به خاموشی دارد و شدت فعالیت دو لوب دیگر کاسته میشود.

 

مراقبه چه تاثیری بر روی ما میگذارد؟
پس از بررسی تاثیری که این عمل یعنی مراقبه بر ذهن انسان میگذارد، وقت آن است که بدانیم اصلا رخ دادن همچین مواردی در ذهن ما چه تاثیری بر زندگی ما میگذارد؟ آنچه در ادامه ارائه میدهیم بخشی از نتیجه ی تحقیقات دانشمندان در مورد تاثیر مدیتیشن بر ذهن انسان است. البته تاثیرات مراقبه بر بخش های دیگر ذهن مانند افزایش اعتماد به نفس و همچنین عزت نفس هم مشهود است.

۱- کاهش استرس و اضطراب
ذهن انسان دارای بخشی است که وظیفه ای آن پردازش تجربیات زندگی ما است. به دنبال این پردازش بی شک احساسات مثبت و منفی زیادی در ذهن ما ایجاد میشود که میتواند استرس زا باشند. همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم با انجام مراقبه، فعالیت این بخش ذهن کاهش یافته و استرس و اضطراب ذهن انسان را کم میکند. با این عمل ذهن شما می آموزد که اگر مصیبتی را تجربه کردیم به جای استرس و اضطراب، صبر کنیم تا مرحله ای مصیبت و سوگواری بگذرد. راز موفقیت پیشنهاد میکند چنانچه در این حوزه احساس ضعف میکنید، از پکیج خود هیپنوتیزم درمان استرس و اضطراب استفاده کنید.

۲- تقویت حافظه
نتیجه ی تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که، افرادی که مراقبه ی تمرکزی انجام میدهند میتوانند فرکانس های مغزی که منجر به حواس پرتی میشود را کنترل و تنظیم کنند و همین امر موجب میشود سرعت بازیابی حافظه ی افراد بالاتر برود. لذا این افراد توانایی بیشتری در آموختن مواردی که تا کنون نمیدانستند دارند.

۳- افزایش تمرکز
مراقبه در اصل تمرینی برای افزایش تمرکز است. زمانی که شما تنفس شکمی انجام میدهید و بر دم و بازدم خود متمرکز میشوید، ذهن شما می آموزد که چطور متمرکزتر از قبل عمل کند و این تاثیر حتی زمانی که مراقبه نمیکنید هم همراه شما میماند.

۴- افزایش خلاقیت
نتیجه ی تحقیقات اخیر دانشمندان نشان میدهد که مراقبه ی نظارت باز، بر عکس مراقبه ی توجه متمرکز تاثیر زیادی بر افزایش خلاقیت دارد و کسانی که مراقبه ی نظارت باز انجام میدهند نسبتا به سایر افراد در انجام فعالیت هایی که نیاز به خلاقیت و ایده های جدید دارد، عملکرد بهتری دارند.

چرا باید مدیتیشن کنیم؟
شاید من از شما بپرسم: چرا حمام می‌کنیم؟ جواب شما: برای زدودن گرد و غبار و آلودگی‌هایی که در طول روز بر جسم ما می‌نشیند. دقیقاً به همین دلیل باید آلودگی‌های پیکر روانی را نیز شستشو داد. در زندگی‌های بسیار پیچیده و پر مشغله امروز که از صبح تا شام در معرض استرس و فشارهای عصبی زیادی از بیرون قرار می‌گیریم، نیاز به شستشوی سیستم عصبی جسم و فضای کاری مغز کاملاً مشهود است. ما برای سلامتی و طول عمر بیشتر به این کار نیاز داریم.

آیا همه می‌توانند مدیتیت کنند؟
در واقع اگر شما بتوانید بخوابید، حتماً قادر به مدیتیشن نیز خواهید بود. اگر کسی نمی‌تواند به‌راحتی بخوابد و یا خواب آرامی داشته باشد، این به خاطر این نیست که قادر به این کار نیست. بلکه ذهن فرد درگیر مسائلی هست که پارازیت‌هایی در سیستم خواب رفتم او ایجاد می‌کند. (همین‌جا شدیداً پیشنهاد می‌کنم اگر دچار اختلال خواب هستید؟ و یا قادر نیستید به‌راحتی و سریع بخوابید ؟ یعنی بلافاصله بعد از اینکه سرتان را بر بالشت گذاشتید خوابتان نمی‌برد و افکار مزاحم دارید؛ حتماً توصیه می‌کنم محصول :

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

طرحواره

طرحواره ها ساختار روانی و چهارچوب فکری هر فرد است که در زمان کودکی شکل گرفته و در ابتدای نوجوانی خود را نشان داده و عمولا تا کهنسالی همراه فرد است و ریشه در مواردی نظیر اعتماد به نفس و یا عزت نفس هر فرد دارد. طرحواره چیست؟ لغت طرحواره (طرحواره به انگلیسی: Schema) برای نخستین بار در قرن بیستم توسط یک روانشناس انگلیسی به نام فردریک بارتلت در یکی از تئوری های او به نام تئوری یادگیری عنوان شد. پس از آن طرحواره ها مورد توجه روانشناسان واقع شدند و تحقیقات زیادی در زمینه شناخت طرحواره ها تحت عنوان طرحواره درمانی صورت گرفت. در واقع طرحواره های ناسازگار اولیه که به آنها تله شخصیتی نیز گفته می شود، شاید یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که، ممکن است برای هر انسانی پیش بیاید. اگر فردی گرفتار تله های شخصیتی شود، روند زندگیش با اختلالات جدی روبرو میشود و شادی و آرامش وی صلب می گردد. بیشتر تله ها در هم تنیده اند و به مسائلی همچون عزت نفس و اعتماد به نفس فرد مربوط می شوند. در این مقاله از دسته مقالات سایت راز موفقیت قصد داریم در مورد طرحواره ها یا همان تله های شخصیتی صحبت کرده، به انواع و شیوه های شکل گیری آن بپردازیم و نهایت ریشه های تحولی آن را بررسی کنیم..


طرحواره چیست؟
طرحواره به انگلیسی(Schema)، در واقع قالب و چارچوب باورها و شناخت فرد از خود و محیط پیرامونش است که باعث تفسیر و سازماندهی اطلاعات می گردد. دراصل طرحواره یک چارچوب ذهنی است که، طبق آن ورودی های ذهنمان را سازماندهی می کنیم. یعنی هر ورودی که مطابق بر باورها و عقاید زندگیمان باشد را نگه داشته و بقیه آنها را حذف می کنیم. در حالت کلی طرحواره ها مفید هستند چراکه، کمک میکنند ذهن ما الگو و ساختار مشخصی برای دسته بندی ورودی های خود داشته باشد. مشکل اصلی زمانی ایجاد می شود که این باورها و عقاید مخرب و اشتباه باشند و موجب آزار و اذیت ما شوند. آنجاست که به آنها طرحواره های ناسازگار می گویند.

تصور کنید طرحواره ها نبودند. یعنی هیچ الگوی ذهنی نداشتید. مطمئنا نمی توانستید تجارب خود را به کار برده و برای آینده برنامه ریزی کنید.ژان پیاژه

برسی انیمیشن درون بیرون با زیرنویس فارسی در مبحث طرحواره شناسی
انیمیشن درون و بیرون یا پشت و رو (به انگلیسی: Inside Out) یکی از انیمیشن های موفق سال ۲۰۱۶ با موضوع طرحواره درمانی و نحوه شکل گیری طرحواره ها است. این انیمیشن یک کار کمدی-درام و ماجراجویی به کارگردانی پیت داکتر است. ارائه انیمیشن سرنشینان درون توسط والت دیزنی پیکچرز در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۵ است.

ایده اصلی فیلم درونِ بیرون تاثیر احساسات در درمان انواع طرح واره ها و تاثیر بروز بجا و در زمان درست هر احساس در عدم شکل گیری تله های شخصیتی است که، بر اساس احساسات و تجربیات پیت داکتر در سنین نوجوانی که بخاطر نقل مکان به کشور دانمارک دچار تشویش‌های اجتماعی شده بود به تحریر درآمده است.

 طرحواره ها چگونه شکل می گیرند؟

بسیاری از طرحواره ها در سالهای اولیه زندگی (به خصوص سه سال اول)شکل می گیرند، با گذشت زمان قوی تر شده و به حرکت خود ادامه می دهند تا جایی که حتی عامل بسیاری از تجربیات زندگی می شوند. هرچه زمان شکل گیری تله های زندگی به عقب تر(یعنی سالهای نخست زندگی برگردد) بنیادی تر و قوی تر است و تغییر آن سخت تر صورت می گیرد. در حالت کلی از آنجا که طرحواره ها بنیادی ترین و عمومی ترین باور های فرد هستند، تاثیر عمیقی در شناخت، احساس و رفتار فرد دارند و میتوانند کاملا بر زندگی وی مسلط شوند وهمه ی جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار دهند.

نحوه شکل گیری طرح واره ها به شناخت اولیه فرد در دوران کودکی از جهان پیرامون خود برمیگردد و افرادی که کودک در آن زمان بیشترین برخورد را با آنها داشته است مثل خانواده، گروه همسالان و … بیشترین تاثیر را در شکل گیری طرح واره ها دارند. این بنیاد فکری زمانی که فرد به بزرگسالی پا می گذارد، آنچنان قدرتمند می شود که در تمام لایه های ناخود آگاه ذهن فرد نفوذ می کند. گاهی تحت تاثیر تله های شخصیتی اقداماتی از فرد سر می زند که حتی توان تفسیر آنها را ندارد و بدون اینکه بداند چرا اینکار را کرده است هر بار در شرایط مشابه بازهم همین عمل از وی سرمیزند.

طرحواره ها بر اساس ذهنیت های اولیه فرد شکل می گیرند و تجربیات جدید موجب اصلاح و یا تغییر آنها میشود. در این میان عواملی هستند که در شکل گیری طرحواره های ناسازگار یا مخرب تاثیر گذار هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.


عوامل تاثیر گذار در شکل گیری طرح واره


طرحواره های مخرب یا ناسازگار در شرایط زیر سریع تر رشد کرده و ماندگاری بیشتری پیدا می کنند.

اولین عامل شکل گیری طرحواره های شخصیتی عدم ارضا نیازها:
هر کودکی در بدو تولد نیاز های بنیادین مانند نیاز به دریافت عشق و محبت، نیاز به امنیت جسمی، نیاز به سرپناه، نیاز به آموزش و … دارد. بسیاری از این نیاز ها در محیط خانه و خانواده تامین میشود. چرا که در سالهای اولیه کودک بیشترین ارتباط را با اعضای خانواده خود دارد. چنانچه نیاز های کودک در هر زمینه ای ارضا نشود، می تواند منجر به شکل گیری تله هایی خاصی همچون طرحواره محرومیت هیجانی و طرحواره طرد شدگی و … شود که در ادامه به بررسی هر یک میپردازیم.

دومین عامل شکل گیری طرحواره های ذهنی ارضا بیش از حد نیازها:
 از طرف دیگر اگر اطرافیان همواره گوش به فرمان باشند تا هر خواسته و نیاز کودک، هرچند غیر ضروری و یا حتی بی مورد را برآورده سازند، ممکن است در روند شکل گیری شخصیت و بنیاد باوری فرد اختلال ایجاد شود. به طور مثال فرد باور داشته باشد که، همه غلام حلقه به گوش او هستند و باید تمام نیازهایش را برطرف کنند(طرحواره استحقاق و بزرگمنشی) و یا همیشه باید کسی باشد که مسئولیت نگهداری از او را به عهده بگیرد(طرحواره وابستگی). این شیوه تربیتی  میتواند منجر به شکل گیری طرحواره هایی همچون وابستگی/ بی کفایتی و استحقاق و بزرگ منشی شود که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم.

برخی از طرحواره ها به ویژه آنها که عمدتا در نتیجه تجارب ناگوار دوران کودکی شکل می گیرند ممکن است هسته ی اصلی اختلالات شخصیت و بسیاری از اختلالات مزمن باشد که به آنها طرحواره های ناسازگار اولیه می گوییم. یانگ

سومین عامل شکل گیری طرحواره های ذهنی آسیب دیدن و قربانی شدن:
اگر به هر دلیلی خانواده توان حفظ کردن امنیت فکری، عاطفی و حتی جسمی کودکشان را نداشته باشند و کودک در این ضمینه ها مورد سو استفاده قرارگیرد و قربانی شود، منجر به تشکیل طرح واره هایی همچون نقص/شرم، بی اعتمادی/بدرفتاری و یا آسیب پذیری در فرد میشود. البته در روند شکل گیری طرحواره ها عوامل دیگری مانند سبک مقابله ای که فرد انتخاب می کند، خلق خو و موارد ژنتیکی هم دخیل هستند. خلق و خوی کودک تعیین می کند که آیا توان برقراری ارتباط سالم  با افراد مهم زندگی اش را دارد یا خیر. به طور مثال کودکی که خلق و خوی جسور دارد و تمایل به خطر کردن از خود نشان میدهد احتمال کمتری دارد که بتواند با والدین محتاط ارتباط برقرار کند.

نحوه عملکر طرحواره ها:

بنظر شما طرح واره ها به چه صورت عمل میکنند؟ هر طرح واره در شرایط خاصی تحریک و فعال می شود. اجازه دهید این مورد را با بررسی داستان یکی از مراجعان شرح دهیم.

عزیزی در دوره پرواز ما شرکت می کرد که دچار طرحواره نقص و شرم بود. اگر این سوال برایتان پیش آمده است که، طرحواره نقص و شرم چیست؟ باید بگوییم، افراد گرفتار در این تله شناختی  معمولا در کودکی دچار سو استفاده در هر یک از جنبه های ذهنی، حسی، جسمی و … واقع شده اند و قربانی رفتار غلط دیگران هستند. او نیز قربانی والدین خود شده بود. مادر وی عادت به مقایسه ای او با دیگران داشت و در پایان هر مقایسه نهایتا به این نتیجه می رسید که فرزندش از دیگران کمتر و بی استعداد تر است و موفقیت های چشم گیری ندارد.
او همیشه سعی می کرد توجه و تایید مادرش را بدست آورد اما هربار که به موفقیتی می رسید رفتار مادرش به گونه ای بود که انگار خیلی هم کار خاصی نکرده است.با تمام این شرایط او نهایتا بزرگ شده بود و نسبتا آدم موفقی بود. تحصیلات و شغل خوبی داشت و از جایگاه اجتماعی قابل قبولی برخوردار بود. در حالت کلی اوضاع او خوب بود و می توان گفت در روز های عادی زندگی با چالشی مواجه نمی شد.اما کافی بود یک نشانه کوچک، تجارب ناخوشایند اولیه را تداعی کنند؛ یا در واقع کسی را ببیند که از نظر خلق و خو شبیه به مادرش باشد. بلافاصله، طرح واره مثل یک بمب ساعتی روشن می‌شد و مانند یک خوره به جانش می افتاد. حدودا چهار سالی می شد که با فردی نامزد کرده بود که از نظر خلق و خو شباهت بی نظیری به مادرش داشت. نامزدش هیچ گاه از او راضی و خشنود نبود.همیشه همسرش را با دیگر زنان مقایسه می کرد و در نهایت وی را محکوم میساخت. درکنار نامزدش دقیقا؛ شبیه همان افکار و احساساتی که در گذشته با مادرش تجربه کرده است را تجربه می کرد و تمام همان احساسات برایش تداعی میشد. جالب اینجاست این چهارمین مردی بود که با او نامزد کرده و هر چهار مرد دقیقا همین شیوه رفتاری را با وی داشتند. و او این الگوی تکراری را ادامه می داد. وقتی این اتفاق می‌افتد می‌گوییم «ذهنیت طرح واره‌ای» راه افتاده و طرح واره فعال شده است..

بعضی از ذهنیت‌های طرحواره‌ای حال و هوای شما را شبیه همان کودکی می کند که روزی بودید برای همین شما مدام به دنبال همان احساس آشنا در شرایطی می مانید که شاید از آن نفرت داشته باشید. گاهی نیز ذهنیت های طرح واره ای شما را شبیه والد سخت‌گیر و بی‌انصافی می کند که زمانی داشتید. بعضی ذهنیت‌های طرحواره ای شما را به لاک دفاعی می‌برند. بعضی ذهنیت‌ها هم از شما بزرگسال عاقلی می‌سازد که می‌توانید از خودتان حمایت کنید. این شما هستید که انتخاب می کنید کدام ذهنیت را در پیش بگیرید پس نحوه عملکرد طرحواره کاملا به ذهنیت شما بستگی دارد و در هر فرد نحوه عملکرد متفاوتی دارد..


انواع طرحواره چیست؟


همانطور که پیشتر گفتیم، طرح واره ها در دوران کودکی شکل میگیرند و رشد می‌کنند و به طور معمول در مقابل تغییر مقاوم هستند و عموما تا پایان عمر همراه انسان می مانند. گفتیم که طرح  واره ها به طور کلی مفید هستند و موجب ساختار مندی ذهن انسان میشوند. اما طرح واره ها به دو دسته طرحواره سازگار اولیه و طرحواره ناسازگار اولیه تقسیم می شوند. مشکل اصلی طرحواره های ناسازگار یا همان طرح واره هایی مدیریت نشده هستند. این تله های شخصیتی باعث ایجاد الگوهای منفی تقویت شونده هستند و از طریق برقراری دوباره و دوباره تعاملات اجتماعی ناسالم به حیات خود ادامه میدهند و موجبات آزار و اذیت شما را پدید می آورند.

در این مقاله منظور ما از طرح واره ها همان طرحواره های ناسازگار است. برای اینکه بدانیم طرحواره درمانی به چه کارشناسان حوزه روانشناسی ۱۸ طرح واره را شناسایی و هر یک را طبقه بندی کردند که، در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.


طبقه اول حوزه طرد و بریدگی:
طرحواره ها حوزه ی طرد و بریدگی حاصل احساس طردشدگی ای عمیق است. زمانی که والدین نتوانند نیاز به دریافت محبت, عشق، احترام و پذیرش را در کودکشان تامین کنند، طرح واره های این حوزه در ذهن کودک شکل می گیرند. اگر فرد در سنین کودکی والدین خود را از دست بدهد، یا اینکه والدینش عادت به انتقادات شدید و مکرر داشته باشند و یا کودک نسبت به گروه همسالان خود پذیرفته نشود و مواردی از این قبیل، طرحواره های این حوزه فعال می شود. پیشنهاد میکنیم چنانچه هر یک از طرحواره های حوزه طرد و بریدگی در شخصیت شما بارز و اصلی است، حتما به طرحواره درمانی روی آورید و از یک طرحواره درمانگر کمک بگیرید. زیرا زمان شکل گیری طرحواره های حوزه طرد و بریدگی عموما تا قبل از هفت سالگی است. لذا از قدرت بالایی برخورداراند و تغییر آنها بدون کمک یک طرحواره درمانگر مجرب شاید بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن باشد. طرحواره های این حوزه عبارتند از:


طرحواره رهاشدگی چیست؟

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

جفت روحی

جفت روحی(به انگلیسی: Spiritual pair ) به راستی کیست؟ جفت روحی ما همان کسی است که بیشترین ارتباط و پیوند روحی را با وی داریم و کائنات و کارما اورا سر راه ماه قرار میدهند. قطعا در زندگی هر کسی، فرد و یا افرادی هستند که، از نظر روحی بیشترین شباهت، پیوند و ارتباط را با او دارند.به چنین افرادی که حس می کنیم در عالم بالایی جهان آفرینش، پیوند عمیقی میان ما ایجاد شده است، جفت روحی می گوییم. توجه داشته باشید که جفت روحی و نیمه گمشده تفاوت های باهم دارند. یکی از تفاوت های اصلی میان جفت روحی و نیمه گمشده این است که، شما تنها یک نیمه گمشده دارید. اما، می توانید چند جفت روحی داشته باشید. اما دغدغه اصلی بسیاری از ما، جذب جفت روحی یا در حالت کامل تر جذب زوج روحی است.اگر معتقد به وجود جفت روحی در قرآن کریم هستید. اگر حس می کنید در دوران جدایی از جفت روحی خود بسر می برید. اگر خواهان ازدواج با جفت روحی خود هستید، تا انتهایی این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله کوشیده ایم تا، علاوه بر ارائه دادن تعریف صحیحی از جفت روحی، در ۴ گام تضمینی به شما عزیزان برای جذب جفت روحی خود یاری رسانیم.

دستاورد دوست عزیزی از همراهان راز موفقیت به نقل قول از خودشان:

«من تمام عمر خود را درگیر روابط کوتاه و بی سروته بودم. با اینکه همیشه سعی می کردم برای شخصی که با او در رابطه ام سنگ تمام بگذارم. همیشه خودم را آراسته می کردم و هیچ وقت با او به مخالفت نمی پرداختم. اما همچنان هر کس که با من وارد رابطه می شد، یا به من خیانت می کرد و یا به فجیع ترین شکل ممکن من را ترک می کرد و آن رابطه با تحقیر شدن من به اتمام می رسید. از نظر روحی در وضعیت بسیار وحشتناکی بودم. همیشه احساس می کردم ایرادی دارم و هیچ کس من را دوست ندارد. در اوج عصبانیت و ناراحتی با قانون جذب آشنا شدم. شروع کردم به کار کردن روی خودم و به کارگیری قانون جذب عشق و آشتی با خداوند رحمان. ابتدا لیستی از ویژگی های اخلاقی مرد رویاهایم تهیه کردم و شروع کردم به تجسم و تخیل. در کمتر از ۴۰ روز قبل از رسیدن به گام سوم جذب عشق، جفت روحی خودم را جذب کردم. فردی که با او آشنا شدم تمام ویژگی های اخلاقی و ظاهری لیست من را داشت. حتی ویژگی هایی که دوست داشتم اما فراموش کرده بودم آنها را بنویسم نیز دارا بود. همه چیز دقیقا شبیه به رویاهایم بود حتی جلسه خواستگاری و مراسم عقدمون دقیقا شبیه با آن چیزی بود که تجسم کرده بودم.»


آیا می دانستید که شما قدرت جذب همسری با ویژگی هایی که می خواهید و در طلبشان هستید یا همان جفت روحی را دارید؟
ازدواج با جفت روحی
خصوصیت جفت روحی:
از آنجایی که تشخیص جفت روحی بسیار دشوار است و ممکن است در انتخاب و تشخیص زوج روحی خود دچار تردید و دودلی شویم، در ادامه به بررسی خصوصیات جفت روحی می پردازیم. اگر در مواردی حداقل ۲ مورد از این ویژگی ها را در شریک عاطفی خود مشاهده نکردید به احتمال ۹۰ درصد، راه را اشتباه پیمودید و شخصی که با وی در ارتباط هستید، جفت روحی شما نیست.

اولین خصوصیت جفت روحی: شما مجبور به خود سانسوری نیستید.
اصلی ترین خصوصیت جفت روحی این است که شما در کنار او خود واقعیتان هستید. مجبور نیستید نقش بازی کنید یا دسته ای از خصیصه های اخلاقی خود را بروز ندهید. می توانید به راحتی افکار و احساساتتان را بیان کنید و خود واقعیتان باشید، بدون اینکه ترس از این موضوع داشته باشید که پذیرفته و یا دوست داشته نشوید. او هیچ گاه شما را بخاطر خصوصیات اخلاقیتان پس نمیزند و طرحواره نقص و شرم و طرحواره رها شدگی را در شما فعال نمیکند.

 

دومین خصویت جفت روحی: قلب خود را با شما به اشتراک می گذارد.
جفت روحی شما بی شک در مورد رابطه ای که با شما دارد و احساسش ریسک پذیر است و بدون کوچک ترین ترسی، تمام قلبش را با شما به اشتراک می گذارد او اعتماد به نفس کنار شما بودن و ابراز احساسات کردن را دارد. اگر با شخصی در ارتباط هستید که به سختی می توانید در وی اثر کنید و هیچ تمایلی در به اشتراک گذاری احساسش با شما ندارد، شاید در انتخاب زوج روحی خود اشتباه کرده اید.

سومین خصوصیت جفت روحی: اعتماد متقابل
بی شک اگر با زوج روحی خود در ارتباط باشید، او به شما اعتماد کامل دارد و از به اشتراک گذاشتن رازهایش با شما، کوچکترین هراسی به دل راه نمی دهد. او شجاعات و اعتماد در میان گذاشتن تمام راز هایش (حتی شرم آور ترین خاطرات) با شما را دارد و می داند که، همچنان مورد محبت و عشق شما قرار می گیرد.

چهارمین خصوصیت جفت روحی: برنامه ریزی برای آینده
اگر فردی که با او در ارتباط هستید، هیچ برنامه ای برای آینده مشترکتان ندارد. اگر هیچ صحبتی از آینده مشترکتان نمیکند. اگر شما نمیدانید که سر انجام این رابطه قرار است به کجا ختم شود و هربار که صحبت را به آینده می کشید، طفره می رود. این موضوع نوعی زنگ خطر است که شاید در انتخاب جفت روحی خود اشتباه کرده اید.

آیا جفت روحی تنها باید جنس مخالف باشد؟ 
همانطور که پسشتر در تعریف جفت روحی عنوان کردیم، هر شخص میتواند چندین جفت روحی داشته باشد. جفت های روحی شما قطعا تاثیرات عمیقی بر پیشرفت شما دارند. و طبق قانون کارما شما قطعا در زندگیتان با جفت روحی خود ملاقات خواهید کرد. چرا که هدف از پیدایش جفت روحی تعادل روحی و درک روابط کارمایی است. پس الزاما جفت روحی از جنس مخالف نیست گاهی میتواند یک دوست، یک مربی  یا حتی یک همراه باشد که در ادامه به تعریف هر یک میپردازیم.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

لوییز هی

لوییز هی بر سرطان غلبه کرد

اگر فکر می‌کنید که لوییز هی زندگی سختی داشته است، لازم است بدانید که در اواخر دهه هفتاد به سرطان رحم نیز مبتلا شد. سرطان یکی از دشوارترین چالش‌هایی است که در زندگی شخص می‌تواند پدید آید و این حقیقت که وی توانست آن را شکست دهد، باور او در مورد شفابخشی خویش را تایید می‌کند و یک نمونۀ زنده از آموزه‌هایش به حساب می‌یاید. او چنین نقل می‌کند که با تعذیه مناسب و بازتاب‌شناسی گسترده؛ همراه با تنقیه توانست خود را درمان کند، بدون اینکه نیازی به درمان‌های پزشکی داشته باشد. او معتقد بود آشفتگی او در زندگی‌های گذشته موجب بیماری‌اش شده و بنابراین باید خود را پاک‌سازی کند. البته هیچ دکتری این داستان را تایید نمی‌کند و تنها مدرک دال بر وقوع این اتفاق داستان خود لوییس هی می‌باشد.

 

کتاب اول لوییز هی – شفای زندگی

 

همانند بسیاری از دیگر آثارش، لوئیز هی رساله‌ای در رابطه با بیماری‌های جسمی و حالت متافیزیکی ذهن نوشت. در سال ۱۹۷۶، این رساله به اولین کتابش با عنوان «بدن خود را شفا بده» تبدیل شد و الهام بخش‌های میلیون‌ها نفر شد. این باور در میان مخاطبین کتاب رایج شد که آشفتگی ذهنی می‌تواند منجر به بیماری جسمانی گردد. بنابراین با ذهنی سالم می‌توان زندگی سالم‌تری داشت. گروهی به نام «هی رایدز» شکل گرفت که شامل افراد مبتلا به ایدز بود که او سعی داشت به آن‌ها کمک کند از طریق تفکر در خویشتن بتوانند آن‌چه را که اشتباه بود درمان کنند. اگرچه در ابتدا تعداد این افراد بسیار کم بود اما به تدریج صدها نفر سمت وی جذب شدند و می‌خواستند در هالیوود غربی در یک تالار بزرگ با او ملاقات کنند. نیویرک تایمز یکی دیگر از کتاب‌های او را با عنوان «شما می‌توانید زندگی خود را شفا بخشید» در لیست پر فروش‌ترین‌ها قرار داد. این کتاب تا سیزده هفته در صدر جدول باقی ماند و بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت. بدین ترتیب در زمرۀ ۵۰ کتاب برتر خودیاری قرار گرفت. در سال ۱۹۸۸، لوییز هی به خاطر شهرتی که از گروه مقابله با ایدزش به دست آورده بود، به برنامه اوپرا وینفری دعوت شد. بعد از آن برنامه، «شما می‌توانید خود را شفا دهید» یک بار دیگر در لیست پر فروش‌ترین کتاب‌های نیویرک تایمز قرار گرفت. یک رخداد حیرت‌آور که تا آن زمان هرگز رخ نداده بود.

کتاب شفای جسم و جان لوییز هی

کتاب شفای جسم و جان لوییز هی از دیگر کتب معروف آن است که در آن نویسنده کوشیده است که مطالب کتاب را با شرح زندگی و تجارب خویش برای مخاطب قابل فهم تر کند. عمده تکیه این کتاب بر روی مبحث “مثبت اندیشی” است و در انتها نیز،  توصیه‌هایی برای تغییر رفتار و ضمیر ناخودآگاه به مخاطب میشود. وی معتقد است رفتارها و اندیشه‌های گذشته تاثیری مستقیم بر روح و روان افراد دارند و اگر کسی بخواهد به راحتی میتواند این اندیشه ها و افکار را تغییر دهد. کتاب مستقیما و به روشنی عنوان میکند که “هر کدام از ما صد در صد مسئول تجربه‌های خود هستیم و این  شیوه تفکر حال حاضر ما است که آیندمان را میسازد و تقدیر همیشه و همه جا در دست ما است حتی همین حالا در همین لحظه.

کتاب سفر زندگی اثر لوییز هی

لوئیز هی در کتاب سفر زندگی کوشیده است تا عنوان کند که انسان همانطور که مرحله های مختلف زندگی نظیر بزرگ شدن، درس خواندن، کار کردن و … را طی میکند یعنی در سالهای زندگی تا مرگش با ترس ها و چالش هایی که پیش روی آن است سروکار دارد. کتاب سفر زندگی اثر لوییز هی میکوشد تا شما را با این واقعیت روبرو کند که، مهم نیست چالش ها و ترس هایتان تا چه اندازه بزرگ هستند.چرا که زندگی همان پدیده ی باشکوه، ترسناک، لذت بخش و مضحکی است که در سال های بین مرگ و زندگیتان تجربه میکنید.

جملات تاکیدی مثب لوییز هی (نویسنده ی کتاب شفای زندگی)

 

لوییز هی از حقیقتی سخن می‌گوید که بدان اعتقاد دارد. او معتقد است که انسان می‌تواند صرف نظر از دنیای پزشکی یا هر چیزی در دنیای مادی، خودش را شفا بخشد و گسترش دهد.زندگی تراژیک لوئیز هی منبع الهام بسیاری از آموزه‌هایش بوده است. او سعی داشت افراد را به مسیری دعوت کند که خودش به مدت سی سال آن را می‌پیموده است. لوییز هی در مورد ایده‌هایش چندین کتاب صوتی و اثر ادبی منتشر کرده است. او در توسعه فردی به دیگران کمک کرده و آن‌ها را هدایت نموده تا اعتماد به نفس و عزت نفس خودشان را افزایش دهند. او در القای این ارزش‌ها به اذهان مردم بسیار با انگیزه بود. لوییز هی یک ذهن زیبا دارد. رفتار آرام و متین او در تمامی آثارش مشخص است. این کار موجب الهام‌بخشی و تاثیری‌گذاری بر بسیاری از خوانندگان او می‌گردد. گفته می‌شود که صدای او شفابخش است؛ شاید به شخص کمک می‌کند تا تاریکی درون را تشخیص دهد و با آن بجنگد و به انسان بهتری تبدیل گردد. او خودش را به عنوان مثال نشان می‌دهد؛ شخصی که با بخشایش خویشتن به جنگ سرطان رفت و زندگی تلخش را مجدداً سامان داد. گفته می‌شود که لوییس هی با مشاوره دادن و متقاعدسازی افرادی که به بیماری جسمی مبتلا هستند، معجزه می‌کند. گویا سخنانش در افراد انگیزه ایجاد می‌کند و به آن‌ها این قدرت را می‌دهد تا زندگی‌شان را بهتر کنند. این قضیه باعث شده تا در طول سال‌ها احترام و علاقه زیادی را به سمت خود جلب نماید.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

فیلم راز

فیلم راز سانسور نشده 

… سالها پیش یک سوال مهم ذهنم را سالها به خود مشغول کرده بود که فیلم راز به آن پاسخ داد. یک پرسش اساسی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد…

  • چرا برخی آنقدر خوش شانس هستند و بسیاری دیگر بد شانس؟؟؟ چرا برخی به هرکاری دست می زنند موفق می شوند و بسیاری پشت سرهم شکست می خورند؟
  • چرا “موفقیت مالی”، “موفقیت تحصیلی”، “موفقیت در معنویات”، “موفقیت در امور خانواده”، “موفقیت شغلی”، “موفقیت در ارتباطات” و بطور کلی هر موفقیتی تنها نصیب افراد خاصی می شود؟

من مدتها در لابلای کتاب ها و از طریق اساتید دانشگاه به دنبال پاسخی مناسب برای این پرسش های ذهنی خودم بودم، اما هیچ جوابی مرا قانع نمی کرد تا اینکه بطور تصادفی فیلم مستند راز یا قانون جذب را دیدم. خیلی سال از آن زمان گذشته ولی وقتی به دفعه اولی که فیلم را دیدم فکر می کنم، همان حس خوب و ذوق و شوق آن لحظه دوباره در من زنده می شود. آری من به “راز بزرگ” پی برده بودم. این فیلم توانست پاسخ تمام پرسش های مرا یکجا بدهد. دوستان فایل تصویری و صوتی فیلم راز را که توسط شبکه چهار سیما دوبله شده دانلود کنید و چند بار گوش کنید. حتی اگر قبلا فیلم را دیده باشید، چند باره دیگر آن را گوش کنید.

 

فیلم راز چیست؟

اما به راستی، رازی که این فیلم از آن پرده برمیدارد چیست؟ اجازه دهید به شما بگویم که این فیلم چگونه به تمام پرسش های ذهن کنجکاو من جواب داد. ما انسان ها اشرف مخلوقات خداوندیم و این موضوع بارها در قرآن کریم ذکر شده است. ذهن ما ذهن ما قدرتی اعجاز انگیز و نامحدود دارد. فرآموش نکنید که همه ی ما با یک قانون کار میکنیم و آنهم چیزی نیست جز، قانون کائنات . قانون کائنات به حدی دقیق است که قدرت انجام هرکاری را به ما میدهد. نحوه عملکرد این قانون، دقیقا همان راز جهان هستی است که بیشتر انسان ها آن را نمیدانند و معدود افرادی همچون خانم راندا برن، کوین ترودو . … که به این قانون یعنی همان قانون جذب رسیدند، توانستند زندگی خود را زیر و رو کنند.

فیلم راز به شما میگوید که مهم نیست در کجای این کره ی خاکی، با چه تحصیلات، چه سقف درآمد، در چه خانه و با چه شرایطی زندگی میکنید. تنها چیزی که مهم است این است که قانون جذب برای شما هم کار میکند و شما میتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. هیچ وقت فرآموش نکنید که هر آنچه وارد زندگی شما میشود چه خوب و چه بد، شما خودتان آن را جذب کرده اید و میتوانید هر روز چیز های بیشتری را به زندگیتان فرآخوانی کنید.

 

نقد فیلم راز

فیلم راز افکار و باورها را به دو دسته تقسیم می کند و توضیح می دهد که گروه افکار مثبت، پیش آمدهای مثبتی از جنس خودش برای شما به دنبال خواهد داشت و افکار مخدوش و منفی هم اتفاقات منفی. این بین یک عامل کمکی و سرعت بخش در خلق افکار وجود دارد و آن احساسات مثبت و منفی است. احساسات ما مانند قطب نمای مغناطیسی عمل می کند که از یک سو به ما نشان می دهد که آیا در مسیر صحیح در حرکت هستیم یا نه؟ و از سوی دیگر ابراز احساس و اشتیاق سوزان در کار افرینش مثل کاتالیزور عمل می کند و سرعت و روند آفرینش را تسریع می کند. فیلم راز را باید چند باره گوش کرد، چون واقعیت هایی که مطرح می شوند نیاز به بازخورد ذهنی و روانی ما دارند و حتما بعد از گوش کردن باید تصمیمی در رابطه با موضوعات گرفته شود. تنها وظیفه ما درخواست کردن است. ما باید خواسته ها و آرزوهای خود را اعلام و ارسال کنیم که این کار توسط ضمیر ناخودآگاه ما در ارتباط مستقیم با کاینات صورت می گیرد. بعد از آن دوره انتظار ظهور معجزات است. شما در این دوره کافی است هم سوی با سفارشات انجام شده خود باشید.

 

هم سو بودن یعنی وقتی ماشین مدل بالا خواستی، بلافاصله این فکر را به ذهنت راه ندهی که : مگر میشود؟ چگونه ممکن است؟

آخه مگه میشه به همین راحتی این اتفاقات برای من هم رخ بده؟!

کافی است یک بار این فکر از ذهن شما بگذرد! با این کار سفارش جدیدی به کاینات ارسال می کنی که می گوید: من فکر نمی کنم بتوانم بپذیرم که شما برای من این کار را اجام دهید. من خودم را لایق نمی دانم. من نمی خواهم….

و کاینات هم همیشه در قبال دریافت هر پیامی یک عبارت بکار می برد در خدمتم سرور من!!! و سفارش شما به زباله دان سرنوشت انداخته می شود. لطفا فیلم را گوش کنید. فیلم ماورای راز را هم ، تیم ما بصورت فایل صوتی درآورده و برای دانلود عزیزان ارایه خواهد کرد.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

بیل گیتس

زندگی‌نامه بیل گیتس و داستان موفقیت وی

بیل گیتس کیست؟ ویلیام هنری بیل گیتس سوم معروف به بیل گیتس (به انگلیسی: Bill Gates) در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات، نامی شناخته شده است. شاید به جرئت بتوان بیل گیتس را پدر موفقیت های بزرگ افراد موفق جهان نامید. او راز موفقیت را در پشتکارو تلاش و هدفگذاری می داند.بیل گیتس فقط یک کامپیوتر (Computer) نساخت. بیل کیتس فقط برنامه ویندوز (Windows) را به جهانیان معرفی نکرد. او فقط برنامه آفیس (Office program) را تولید نکرد. بیل گیتس فقط شرکت مایکروسافت (Microsoft) را بنیانگذاری نکرد. بیل گیتس کاری بسیار بزرگتر کرد. تغییراتی که بیل گیتس به واسطه محصولات مایکروسافت و استفاده از کامپیوتر در زندگی افراد جهان ایجاد کرد، ابزاری برای موفقیت بسیار بزرگ دیگر افراد موفق جهان شد. وی تنها شخصی بود که رقابت را وارد عرصۀ نرم‌افزار کرد. وی یکی از موفق‌ترین کارآفرینان قرن بیستم و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. در این مقاله به داستان موفقیت بیل گیتس و شکست‌هایی که او در طول زندگی‌اش تجربه کرد، می‌پردازیم. او از تکنولوژی موجود استفاده کرده و با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی خود توانست بازار را تحت سلطه اش درآورد.

نوجوانی بیل گیتس چگونه سپری شد؟

گیتس در دوران نوجوانی برنامه‌های پیچیده‌ای می‌نوشت که شیفتگی و علاقۀ او به سوی موفقیت را نشان می‌داد. او به خاطر عشق و علاقۀ خود به برنامه‌نویسی کامپیوتر و همچنین به اصرار پدرش در سال ۱۹۷۳ وارد دانشگاه هاروارد شد، اما با این وجود تمایل چندانی به تحصیل در آن‌جا نداشت. تمام این مسائل در دسامبر ۱۹۷۴، هنگامی که آلن مقاله‌ای در مورد میکروکامپیوتر به گیتس نشان داد، تغییر کرد. او و آلن از فرصت استفاده کردند و با تولیدکنندگان MITS تماس گرفتند و در مورد زبان BASIC برای آلتیر (اولین کامپیوتر شخصی) با آن‌ها گفتگو نمودند. هنگامی که تولیدکنندگان MITS در پاسخ گفتند می‌خواهند نمونۀ کار را ببینند، وی و آلن شبانه روزی کار کردند تا آن را آماده نمایند زیرا تا آن موقع برنامه را ننوشته بودند. آلن به آلبوکرک سفر کرد تا ببیند که آیا برنامه روی آلتیر کار می‌کند یا خیر. گیتس و آلن هر دو نسبت به این قضیه تردید داشتند. برنامه موفقیت‌آمیز بود. گیتس از هاروارد بیرون آمد. بعد از این موفقیت، گیتس و آلن مایکروسافت را راه‌اندازی کردند. در آن زمان IBM در اجرای سیستم عامل خویش مشکل داشت و درست سر بزنگاه، گیتس و آلن مایکروسافت را راه‌اندازی کردند.

داستان ازدواج موسس مایکروسافت

بیل گیتس - زندگینامه بیل گیتس - درآمد بیل گیتس در ثانیه - راز موفقیت بیل گیتس

بیل گیتس در ژانویه ۱۹۹۴ میلادی پس از هفت سال با ملیندا فرنچ از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. ملیندا در مصاحبه خود با مجله فوربز forbes می‌گوید پسرهای باهوش بسیاری خواهان ازدواج با من بودند؛ اما هم من و هم بیل احترام خاصی برای هم قائل بودیم، البته آن روزها زنی هم که عاشق فناوری باشد، کمیاب بود!

فرزندان بیل گیتس

وی و ملیندا دارای دو فرزند دختر و یک فرزند پسر با نام‌های جنیفر کاترین گیتس (متولد ۱۹۹۶ میلادی)، روری جان گیتس (متولد ۱۹۹۹ میلادی) و فوب ادل گیتس (متولد ۲۰۰۲ میلادی) هستند.

قوانین سختگیرانه برای فرزندان بیل گیتس

جنیفرکاترین گیتس (به انگلیسی: Melinda French Gates)، روری جان گیتس و فیبی ادل گیتس؛ فرزندان بیل گیتس حق نداشتند تا ۱۴ سالگی طعم داشتن موبایل را بچشند. او ۶۱ ساله در مصاحبه های خود می گوید که فرزندانش حق نداشتند تا قبل از ۱۴ سالگی موبایل داشته باشند، موسس میلیاردر مایکروسافت همچنین حق استفاده از موبایل درسر میز غذا را سلب کرده است. ثروتمندترین مرد جهان با ۶۷ میلیارد دلار ثروت گفت فرزندان من برای تماشای تلویزیون در پایان شب نیز محدودیت داشتند تا زودتر به رختخواب بروند و این قوانین به نفع فرزندانم بوده است.

شاید شما هم شنیده باشد که پسر بیل گیتس خود کشی کرد. اما باید بدانید خبر خودکشی پسر بیل گیتس شایعه ای بیش نیست.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

کارما

قوانین کارما و نقش آن در زندگی ما؟

 

کارما چیست، قوانین کارما، قانون کارما در عشق، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

شاید مهم ترین سوال افرادی که به دنبال مفهوم کارما هستند این باشد که چطور می توان از قوانین کارما آسیب کمتری دید و بعد آیا می شود با استفاده از قانون کارما در خود و زندگی خویش تحولی ایجاد کرد؟ در واقع همه به دنبال فهم قوانین کارما برای کنترل زندگیشان هستند.
بیایید برای پاسخ به این دو پرسش اساسی ۱۵ قانون کارما را بررسی کنیم این قوانین کارما می‌توانند زندگی شما را دگرگون کرده و تحولی اساسی در شما بوجود آورند.دوستان توصیه می کنم این ۱۵ قانون را جدی بگیرید.

۱- قانون کارما: تشابه «هرچه بکارید، برداشت می‌کنید»

 

تعریف سادۀ قانون تشابه این است که افکار و اعمال ما عواقبی دارند، خوب یا بد.
اگر آرامش، عشق، هماهنگی، رونق و غیره را طلب کنیم، باید همسو با آن‌ها رفتار نماییم. این قانون از اصلی ترین قوانین کارما است که از آن   با عنوان «قانون علت و معلول» نیز میاد میشود. همچنین انرژی‌ حاصل از فکر و عملی که ما به این دنیا وارد می‌کنیم، عواقب آنی یا غیر آنی به دنبال خواهد داشت. طبق قانون کارما کائنات همان چیزهایی را به شما بازمی گردانند که شما به کائنات هدیه داده اید.
برای داشتن چیزهایی که خواهانش هستید، باید خودتان همان چیزها را داشته باشید و به کائنات ارائه کنید.

 

۲- قانون کارما: آفرینش «آنچه که طلب می‌کنیم، از طریق مشارکت حاصل می‌گردد.»

 

کارما چیست، قوانین کارما، عکس کارما، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

زندگی‌ پیرامون شما و هر آنچه که در دنیای خودتان مشاهده می کنید، توسط نیات خود شما پدید آمده است. از آن‌جا که ما با جهان هستی یکی هستیم، نیات ما تکامل آفرینش را تعیین می‌کنند و طبق قانون کارما از آن‌جا که آنچه ما در پیرامون خود داریم به بخشی از ما تبدیل می‌گردد، قانون دوم از قوانین کارما بیان می کند که، وظیفۀ ماست که مطمئن شویم پیرامون ما با امیالمان هماهنگ است.

 

۳-قانون تواضع و کارما در قوانین کارما : «نپذیرفتن آن‌چه که هست منجر به استمرار آن‌چه که هست می‌شود.»

 

پذیرش، یک ویژگی مثبت در وجود هر فردی است به زبان ساده، به منظور تغییر وضعیت کنونی، ابتدا باید آن را بپذیریم.
اگر چیزهایی که هم اکنون می بینیم را دشمن خود تلقی می کنیم و چیزها و کسانی هستند که خصوصیات منفی دارند یعنی خود ما نیز بر درجات بالایی از جهان هستی متمرکز نیستیم و آن خصوصیات منفی درون خود ماست و اگر به جای ایجاد تغییر در مسائل منفی بر خود مسائل منفی تمرکز کنیم، در نقطۀ صفر درجا خواهیم زد.قانون پذیرش از اصلی ترین قوانین کارما است که به زبان ساده به این معنا است که، اگر میخواهید مشکلات و شرایط سخت را تغییر دهید در ابتدا باید حتما مشکلات خود و وجود معضل در زندگیتان را بپذیرید.

دوستان این اصل و قانون کارما را من خیلی دوست دارم و تصور می کنیم تنها «پذیرش» شرایط کنونی  پیشرفت افراد موفق جهان است.

 

۴- قانون رشد و کارما : «رشد ما فراتر از هر شرایطی است.»

 

کارما چیست، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

تنها چیزی که ما بر آن کنترل داریم، خودمان است. اقدام و عملی که پس از انگیزه شکل می‌گیرد، شرایط مثبت یا منفی را در زندگی ما رقم می‌زند. تغییر حقیقی فقط زمانی رخ می‌دهد که متعهد شویم آن‌چه که در قلبمان هست را تغییر دهیم. قانون رشد چهارمین قانون از قوانین کارما است که کیگوید، اگر مسول و متعهد باشید، معجزه رخ می دهد.
طبق قانون کارما برای رشد و تعالی خویش، باید خودمان را تغییر دهیم، نه شرایط و چیزهای پیرامونمان را.
کارما می گوید: دنیای تو زمانی تغییر می کند که خود تو تغییر کنی.

 

۵- قانون پنجم: مسئولیت «زندگی ما نتیجه کارهای خودمان است، نه چیز دیگری.»

 

کارما چیست، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

هنگامی که در زندگی ما آشوب وجود دارد، اغلب به این دلیل است که درون خودمان آشوب است. اگر می‌خواهیم زندگی خودمان را تغییر دهیم، باید چارچوب ذهنی و پیرامون خود را عوض کنیم. ما باید مسئولیت هرآنچه در زندگیمان وجود دارد را بپذیریم و براساس قانون کارما بپذیریم هر آنچه در پیرامون ما وجود دارد انعکاس درون خود ماست.

 

۶- قانون پیوندو کارما : «همه چیز در جهان هستی به هم پیوسته است، از چیزهای کوچک گرفته تا بزرگ»

 

گذشته، حال و آیندۀ ما همگی به یکدیگر پیوسته هستند. کوچک‌ترین کارهایی که انجام می‌دهیم با بزرگ‌ترین کارهایمان پیوند دارند. همه‌چیز به یکدیگر مرتبط هستند بنابراین ما اگر چیز متفاوتی می‌خواهیم، باید تلاش کنیم که این پیوندها را تغییر دهیم. براساس قانون کارما هیچ مرحله‌ای در تکمیل یک وظیفه و در راستای رسیدن به یک خواسته و هدف از بقیه مهم‌تر نیست. گذشته ، گام اول و گام میانی و گام آخر همگی مهم هستند و گذشته و حال و آینده با هم ارتباط دارند و پیوسته هستند.

مهم نیست چه گذشته ای داشته اید و اکنون در چه شرایطی هستید چون به  هر حال آرزوی تو دستور توست! این تنها یک شعار نیست، واقعیتی است که بسیاری همچون شما را به اهداف و آرزوهایشان رسانده. همین حالا هم شما با ورود به این سایت اولین گام در جهت رسیدن به آرزوهایتان را بر اساس قانون کارما برداشته اید. شاید بعدها که به بسیاری آرزوهایتان رسیدید به یاد بیاورید که در چنین روزی در سایت راز موفقیت ناامیدانه در پی آرزوهایتان در حال مطالعه بودید و فکرش را هم نمیکردید چنین اتفاقات شگفت انگیزی در زندگیتان بیافتد.
هیچ چیز اتفاقی نیست.

۷- قانون تمرکز و کارما : «شما نمی‌توانید در یک زمان به دو چیز مختلف فکر کنید»

 

کارما چیست، قانون کارما در روانشناسی، قوانین کارما-راز موفقیت

هیچکس نمی‌تواند توجه خود را بر بیش از یک موضوع متمرکز نماید. اگر افکار شما بر ارزش های معنوی متمرکز است امکان ندارد افکار سطح پایینی همچون حسادت و خشم داشته باشید و برعکس اگر ما افکار و اعمال منفی داشته باشیم نمیتوانیم انتظار رشد معنوی را بکشیم. ما باید توجه خود را به طور کامل روی خواسته هایمان متمرکز کنیم تا به خواسته‌های مطلوب خویش برسیم. اما شاید بگوید من با این قانون کارما موافقم ولی ذهنی بسیار آشفته و پریشان دارم و قادر نیستم تمرکز کنم! در این صورت حتماً پکیج بسیار شگفت انگیز اثر زایگارنیک روانشناس روس را تهیه کنید و ذهنتان را به آرامش و تمرکز دعوت کنید. یادتان باشد قانون تمرکز کارما قدرت می آورد.

 

۸- قانون بخشش : «نشان دادن از بخشش حاکی از نیات حقیقی است.»

 

 به زبان ساده: آن‌چه که ما ادعا می کنیم و آن را باور داریم، باید در اعمالمان نیز تجلی یابد. بخشش یک فضیلت است، به شرطی که مشتاق کمک به سایرین باشیم. بدون ذات بخشنده، رشد معنوی تقریباً غیرممکن است. کمترین اثر بخشش تقویت قدرت روان و افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس است. بله، نتایج تحقیقات نشان میدهد که بخشش و گذشت تاثیر مستقیم بر بهبود اعتماد به نفس و عزت نفس افراد دارد.

 

۹- قانون تغییر و کارما : «تاریخ خود را تکرار خواهد کرد مگر اینکه تغییر کند.»

 

کارما چیست، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

تعهد آگاهانه نسبت به تغییر، تنها راه برای تاثیرگذاری بر گذشته است. تاریخ در مسیر غیرسازنده‌ای ادامه خواهد یافت، مگر اینکه انرژی‌های مثبت، جهت آن را عوض نمایند.

 

۱۰- قانون اینجا و اکنون و کارما: «زمان حال تنها چیزی است که ما داریم.»

 

نگاه نادمانه و همراه با پشیمانی به گذشته و نگاه ناامیدانه به آینده، فرصت سود بردن از زمان حال را از شخص می‌گیرد. افکار و الگوهای رفتاری کهنه اجازه نمی‌دهند که نسخۀ جدیدی از آن‌ها داشته باشیم و باعث می‌شوند فرصت‌های حال و پیشرفت از دست برود. به پشت سر خود نگاه کنید تا ببینید چه چیزی مانع از حضور شما در اینجا و اکنون بوده است.

 

۱۱- قانون صبر و پاداش و کارما : «هیچ چیز ارزشمندی بدون “ذهنیت صبور” ایجاد نمی‌گردد.»

 

کارما چیست، قانون کارما در کائنات، قوانین کارما، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

صرفاً با فکرهای زیبا به خواسته‌های خود نمی‌رسیم. هرچیزی که ارزشمند است، به مقداری تلاش نیاز دارد. پاداش اعمال ما فقط از طریق صبر و استقامت به دست می‌آید و نه چیز دیگری. پاداش‌ها نتایج پایانی نیستند. حقیقت این است که لذت دائمی از طریق این دانش به دست می‌آید که بدانیم چکار کنیم و چگونه انتظار پاداش کاری که انجام داده‌ایم را بکشیم؛ یعنی آگاهانه صبور باشیم.

 

۱۲- قانون اهمیت و الهام و کارما : «بیشتر و بهتر از آنچه از شما انتظار می رود کارایی داشته باشید.»

 

هرچقدر برای کاری انرژی بگذارید، همان قدر نتیجه می‌گیرید. اگر نتیجه پایانی چیزی را از خود به جای نگذارد، از ارزش اندکی برخوردار خواهد بود. انرژی و نیات، مولفه‌های اساسی هستند که اهمیت نتایج پایانی را تعیین می‌کنند و بعبارت دیگر ارزش حقیقی هر چیزی را انرژی و نیتی که برای انجام آن صرف شده است تعیین می کنند. به طور ایده‌آل، میزان عشق و علاقه ای که شخص در خلق هر چیزی به کار می برد موجب الهام‌بخشی می‌گردد و دربردارندۀ انگیزه‌هایی هستند که شخص آن‌ها را اجرایی می‌کند تا یک اثر ماندگار از کل داشته باشد.

 

۱۳- قانون کارما می گوید هرچه کنی به خود کنی.

 

وقتی می گوییم کارما قانون عمل و عکس العمل است، نکته جالب توجه آن است که بدانیم قانون کارما براساس نیت افراد عکس العمل نشان می دهد؛ فرض کنید دو شخص مختلف آمپولی را به شخص بیماری می زنند، یکی به قصد نجات بیمار و دیگری به قصد کشتن بیمار! نیت پزشک نیت خوب و نجات بیمارش است و نیت شخص دیگر، نیت پلیدی است و قانون کارما براساس نیت هریک از آنها اعمالشان را به خودشان برمیگرداند.

 

۱۴- براساس قانون کارما انرژی شما چند برابر بازمی گردد.

 

کارما چیست، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

هرگز تصور نکنید به همان اندازه ای که انرژی صرف می کنید ، به همان اندازه نیز دریافت خواهید کرد! از نظر قانون کارما وقتی شما آغازگر یک عمل خوب یا بد هستید، انرژی حاصل از عمل شما در یک چرخه نامتناهی قرار می گیرد و براساس قانون کارما چندین برابر همان انرژی به خودتون بازمیگردد. بعنوان مثال وقتی شما از راننده تاکسی بخاطر رفتار خوبش تشکر می کنید ، راننده با دریافت انرژی خوب شما بقیه روز را با انرژی مثبت بیشتری کار می کند و حال خوب خودش را به سایر مسافرانش نیز منتقل می کند و افراد بیشتری انرژی خوب شما را دریافت می کنند و آنها نیز بقیه روز خود را با انرژی مثبت بیشتری سپری می کنند و این چرخه به همین شکل ادامه پیدا می کند و مطمئن باشید طبق قانون کارما انرژی مثبت بسیار بیشتری به خود شما که آغازگر چرخه بوده اید بازخواهد گشت و برعکس.

 

۱۵- براساس قانون کارما بازگشت کامل اعمال در این دنیا امکان پذیر نیست.

 

کارما چیست، قوانین کارما، عکس کارما، نماد کارما، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

اجازه دهید این سوال را از خودتان بپرسم؟! آیا امکان مجازات صددرصدی قاتلی که مثلا ۱۰ نفر را به قتل رسانده است یا کسی که در طول زندگیش دست به جنایت های بزرگی زده است در همین دنیا وجود دارد!! یا برعکس، آیا امکان جبران صددرصدی کارهای خوبی که یک شخص در طول زندگیش انجام داده و به افراد بسیار زیادی کمک کرده است و آثار خوبی های او حتی بعداز مرگش نیز وجود دارد، در این دنیا وجود دارد!!! با این مقاله جذاب همراه باشید تا در ادامه پاسخ این سوالات را نیز دریابید.

  • سارا صدر