بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

در این وبلاگ میکوشم تا دانسته ها، تحقیقات، تجارب و علایقم را در مورد قانون جذب، قانون جذب پول، قانون جذب عشق و ... با شما به اشتراک بگذارم.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

فناوری SMD داهوا چیست و چه کاربردی دارد؟ این روزها بر هیچکس پوشیده نیست که استفاده از دوربین مدار بسته یکی از بهترین راهکارهای امنیتی است که با کمک آن می توان احتمال وقوع جرایم را درصد قابل توجهی کاهش داد. در این میان نسل جدیدی از دوربین های مدار بسته هستند که مجهز به قابلیت تشخیص حرکت هستند و به محض تشخیص حرکت برای منبع مشخصی آلارم می فرستند. با این حال بزرگترین باگ این دوربین ها این بود که متاسفانه، هر گونه اقدامات غیر ضروری چون حرکت برگ درختان، وزش باد، بارش باران و برف، حرکت حیوانات خانگی، تغییرات نور محیط و … را به عنوان تشخیص حرکت می شناختند و به منبع آلارم می فرستاند. این هشدارهای غیر ضروری تا حد زیادی کارایی تشخیص حرکت را بلااستفاده می نمود فناوری SMD داهوا که در این مقاله به بررسی و معرفی آن می پردازیم، راهکار طلایی شرکت داهوا برای مقابله به این مشکل است.

SMD Plus وSMD 3.0 داهوا چیست؟

فناوری SMD داهوا

فناوری SMD داهوا، یکی از قابلیت های کاربردی در اکثر پارت نامبر های دوربین مدار بسته داهوا است که امکان مدیریت بهتر و بیشتر محیط را فراهم می آورد اما چطور؟ در نسل های قدیمی دوربین مدار بسته زمانی که ضبط را بر اساس تشخیص حرکت قرار می دادیم، دوربین با هرگونه تغییر الگوریتم در پیکسل های تصویر شروع به ضبط می کرد. همین مورد در اکثر مواقع با خطا همراه بود و مشکل ساز بود. به طور مثال حرکت حیوان خانگی و یا وزش باد را به عنوان حرکت تشخیص داده و آلارم های غیر ضروری برای گیرنده ارسال میکرد. که همین سردرگمی در بسیاری از موارد موجب می شد تا افراد گزینه اعلان هشدارهای ناشی از تشخیص حرکت را غیر فعال کنند.

از این رو شرکت های بزرگی که در این زمینه فعالیت دارند از جمله داهوا، هایک ویژن و…  با ارائه ی راهکار مختلف همواره در تلاش هستند که تا حد ممکن این هشدارهای اشتباه یا کاذب ناشی از تشخیص حرکت را به حداقل برسانند. قابلیت SMD داهوا خلاقیت این برند معتبر است که، به عنوان یکی از تولید کنندگان معتبر در این صنعت با استفاده از هوش مصنوعی و در جهت بهبود این قابلیت اقدام به معرفی و ارائه تکنولوژی های جدیدی نموده که می توان این هشدارهای اشتباه را به حداقل برسانند تا کاربران بتوانند به هشدارهای مربوط به تشخیص حرکت اتکا کنند و اقدامات لازم را در جهت رفع اخطار انجام دهند.

تاریخچه پیدایش قابلیت SMD داهوا 

در سال ۲۰۱۸، شرکت داهوا تکنالوجی جهت رفع مشکل تشخیص حرکت دوربین های خود موفق شد تا با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی اقدام به معرفی فناوری جدید خود به نام Smart Motion Detection به معنای سیستم تشخیص حرکت هوشمند و یا به صورت مخفف قابلیت SMD داهوا نمود. Smart Motion Detection و یا همان SMD داهوا، از هوش مصنوعی استفاده کرده تا هر گونه حرکت انسان و یا وسایل نقیله را از دیگر جنش های غیر ضروری موجود در محیط تشخیص دهد و  هشدارهای صحیح را در کم ترین زمان ممکن، برای کاربران ارسال نماید. با در نظر گرفتن این اصل که سیستم های نظارت تصویری در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، شرکت داهوا در راستای افزایش رضایت مندی کاربران، فناوری SMD داهوا را به گونه ای طراحی و ارائه کرده است که در هر پروژه و کاربردی، جوابگو باشد.

قابلیت SMD Plus

فناوری SMD داهوا

فناوری SMD Plus داهوا، همانطور که از اسم آن قابل پیشبینی است، بهبود یافته نسخه ابتدایی فناوری SMD داهوا می باشد که شرکت داهوا در سال 2019 رونمایی نمود. این فناوری جدید از نسخه ابتدایی دقت بیشتری داشته و می تواند در شرایط محیطی گوناگون نیز مورد استفاده قرار گیرد. یکی از قابلیت های مثبت این فناوری، تشخیص انسان و خودرو با دقت بالاتری نسبت به نسخه ابتدایی آن است.

ویژگی های قابلیت SMD Plus داهوا

  • از ویژگی های ممتاز فناوری SMD plus داهوا می توان به این موضوع اشاره کرد که، توان تشخیص انسان را از فاصله 7 متری و خودرو را در فاصله 10 متری در میدان دید خود، با ضریب خطای کم تر از 1 درصد دارد.
  • تکنولوژی SMD plus، می تواند داده های مربوط به انسان و وسایل نقلیه را تفکیک کرده و امکان جست و جوی سریع برای کاربران در بازپخش را فراهم می سازد.

SMD 3.0 داهوا چیست؟

قابلیت SMD داهوا ورژن 3.0 نسخه اپدیت شده SMD plus است که در تشخیص، انسان از خودرو دقت بسیار بالایی داشته و انسان را در فاصله 15 متری و خودرو رو در فاصله 25 متری با دقت بسیار بالا در میدان دید خود، تشخیص می دهد. این تکنولوژی، دارای دقت بالاتری نسبت به نسخه های قبلی است و با دقت 99 درصد خودرو و انسان را در تصویر تشخیص می دهد.

ویژگی های مثبت SMD 3.0

فناوری SMD داهوا

۱- جلوگیری از هدر رفتن حجم هارد

همانطور که بالاتر نیز توضیح دادیم، فناوری های تشخیص حرکت قبلا، هر گونه تغییر در تصویر را به صورت حرکت تشخیص داده و ضبط می کردند. در نتیجه بسیاری از ویدئوهای ضبط شده در دستگاه بی استفاده بودند و ظرفیت هارد مورد استفاده را با داده های غیر ضروری پر می کردند، در نتیجه در اکثر مواقع جستجوی ویدیوی خاص ساعت ها طول می کشید تا از میان حجمی از ویدئو های غیر ضروری، ویدئویی که لازم داشتید را پیدا کنید.

۲- رفع هشدارهای کاذب

یکی دیگر از مزیت های فناوری SMD داهوا رفع هشدارهای کاذب است. پیشتر به محض تشخیص هر گونه حرکتی که اغلب حرکت های غیر ضروری ناشی از تکان خوردن برگ ها و… بود،  دستگاه تشخیص حرکت، شروع به ارسال اعلان های غیر ضروری و کاذب می نمود. دریافت حجم زیادی از هشدارهای کاذب سبب شده بود که کاربران در هنگام دریافت این هشدارها، وقایع را جدی نگیرند و حتی در بسیاری از مواقع، کاربران اعلانات نرم افزارهای انتقال تصویر را غیر فعال می کردند تا با این هشدارهای کاذب مواجهه نشوند. اما دقت بالای قابلیت SMD 3.0 جلوی ارسال حجم زیادی از اعلان های بی هوده را گرفته و کاربر با اطمینان از این که این اعلان هشدار واقعی است، می تواند اقدام متقابل را در جهت رفع هشدار ایجاد شده انجام دهد.

3- بهینه سازی فضای ذخیره سازی در فناوری SMD داهوا

در فناوری SMD داهوا با توجه به اینکه تنها ویدئوهایی مرتبط به حرکت انسان و خودرو ضبط شده و روی هارد ذخیره می شود، یافتن ویدئوهای مورد نیاز کاری بسیار ساده و بدون دردسر بوده و به صورت قابل توجهی حجم مصرفی ظرفیت هارد کاهش می یابد. همچنین در مدت زمان طولانی تری نسبت به قبل می توان از ظرفیت هارد استفاده نمود و روزهای بیشتری را ذخیره نمود.

کاربرد قابلیت SMD داهوا

فناوری SMD داهوا

از فناوری SMD داهوا در پروژه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد  خصوصا در پروژه هایی که کنترل و نظارت دقیق محیط بسیار حائز اهمیت است، این قابلیت بسیار کاربردی است زیرا موجبات کاهش ضریب خطای اعلان های دریافت شده روی نرم افزار را فراهم می آورد.ازطرفی می تواند به طور چشمگیری موجب افزایش تعدادروزهای ویدئوهای ضبط شده روی هارد دستگاه برای کاربران باشد و فضای ذخیره سازی در جهت بهینه مورد استفاده قرار گیرد. و به سادگی می توان تنظیمات مورد نظر را روی دستگاه انجام داد. تکنولوژی SMD 3.0

تنظیمات قابلیت SMD داهوا

تنظیمات فناوری SMD داهوا دقیقا مشابه موشن یا تشخیص حرکت معمولی انجام می شود، با این تفاوت که در قسمت Setup یا Setting به قسمت Smart motion detection مراجعه می نماییم و تنظیمات مورد نظر را اعمال می کنیم.

  • ۰۱/۱۱/۰۹
  • سارا صدر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی