بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

بررسی مفاهیم قانون جذب

توضیحات من در باب قانون جذب

در این وبلاگ میکوشم تا دانسته ها، تحقیقات، تجارب و علایقم را در مورد قانون جذب، قانون جذب پول، قانون جذب عشق و ... با شما به اشتراک بگذارم.

پیوندها

۱۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تست اعتماد به نفس

تست اعتماد به نفس – خودکارآمدی

احتمالا پرسشی که در ذهن شما ایجاد شده این است که آیا خود کارآمدی بر توانایی انجام کارها اثر می‌گذارد؟
برای پاسخ به این پرسش کافی است تست اعتماد به نفس زیر را انجام دهید.

آزمون روانشناسی – سطح خود کارامدی شما چه میزان است؟

 

دستورالعمل انجام تست اعتماد به نفس – خودکارآمدی

 

در مورد هر سوال، پاسخی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را توصیف می‌کند. لطفا صادقانه به پرسش‌ها پاسخ دهید (نه آنطور که فکر می‌کنید باید باشید یا آنطوری که درست به نظر می رسد)؛ نگران این نباشید که برخی پاسخ‌ها امتیازتان را پایین می‌آورد. (به پاسخ های ستون “اصلا”: ۱ امتیاز و “به ندرت”: ۲ امتیاز و “اغلب”:۳ امتیاز و “بسیار زیاد”:۴ امتیاز بدهید.)
در انتها مجموع امتیازات خود را جمع بزنید و در بخش تقسیر آزمون اعتماد به نفس، شرایط خود را ارزیابی کنید.

آزمون روانشناسی (آزمون عزت نفس و خودکار آمدی)
سوالات اصلا به ندرت اغلب بسیار زیاد
۱- بجای انجام کاری که معتقدم «درست» است، کاری را می‌کنم که از من انتظار می‌رود آن را انجام دهم.        
۲- وضعیت‌های جدید را با آرامش نسبی مدیریت می‌کنم.        
۳- در زندگی احساس نشاط و شادابی می‌کنم.        
۴- اگر کاری ناپسند به نظر رسد، از انجام آن اجتناب می‌کنم.        
۵- به تلاش کردن ادامه می‌دهم، حتی اگر دیگران تسلیم شوند.        
۶- اگر به سختی جهت یافتن راهکاری تلاش کنم، آن را خواهم یافت.        
۷- به اهدافی که تعیین کرده‌ام دست پیدا می‌کنم.        
۸- وقتی با دشواری روبرو می‌شوم، احساس ناامیدی و یاس می‌کنم.        
۹- من در دسته افرادی قرار می‌گیرم که سخت کار می‌کنند اما به اهدافشان نمی‌رسند.        
۱۰- مردم در مورد کارها و پیشرفت‌هایم فیدبک مثبت به من می‌دهند.        
۱۱- در یک فرآیند باید در مراحل ابتدایی موفقیت را حس کنم، وگرنه ادامه نمی‌دهم.        
۱۲- وقتی بر مشکل فائق می‌آیم، در مورد درس‌هایی که گرفته‌ام می‌اندیشم.        
۱۳- معتقدم اگر سخت کار کنم، به اهدافم می‌رسم.        
۱۴- با افرادی که مهارت‌ها و تجربیات مشابه دارند و آنها را موفق می‌دانم ارتباط دارم.        
جمع کل امتیازات        

تفسیر نتیجه آزمون اعتماد بنفس – خودکارآمدی 

 

  • امتیاز ۱۴ الی ۳۲ : شاید طرحواره نقص و شرم داشته باشید برای کسب اطمینان بیشتر حتما تست طرحواره یانگ را بدهید. دوست دارید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. به موفقیت‌هایی که در زندگی داشته‌اید نگاه عمیق‌تری داشته باشید. مایلید بیشتر به کارهایی که انجام داده‌اید توجه کنید؛ این امر وقت و توجه‌تان را به خود اختصاص می‌دهد و شما را از شناخت و استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌ها باز می‌دارد. بخش مربوط به نکات روزمره جهت افزایش اعتماد به نفس این مقاله را بخوانید.
  • امتیاز ۳۳ الی ۴۸ : شناخت خوبی از مهارت‌های خود دارید و به توانایی‌های خود باور دارید. اما کمی نسبت به خود سخت‌گیر هستید و این مسئله مانع بهره‌ بردن از تجربیاتتان می‌شود. نکات مربوط به چگونگی بهبود اعتماد به نفس را مرور کنید.
  • امتیاز ۴۹ الی ۵۶: عالی! از هر تجربه به خوبی می‌آموزید و به موانع اجازه نمی‌دهید بر برداشت از خودتان اثر بگذارد. اما، باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، بنابراین از نکات زیر استفاده کنید تا همچنان مملو از موفقیت باقی بمانید.

 

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

اولا یادتان باشد اصلا مهم نیست :

  • اعتماد به نفس پایین دارید !
  • با اعتماد به نفس هستید یا نه !
  • چرا من اعتماد به نفس ندارم !
  • اعتماد به نفس من از کودکی ضعیف بوده !

«نظریه‌ی خود کارامدی باندورا» ابزار مناسبی برای بهبود برداشت خود از توانایی‌هایتان است. مهم نیست اکنون میزان اعتماد به نفس شما پایین است یا ضعیف است، می‌توانید آن را بهبود ببخشید. میتوانید آن را به اوج برسانید. اما باید بیش از دیگران به خود و توانایی‌هایتان اطمینان داشته باشید.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

وین دایر

زندگینامه وین دایر بسیار جذاب است
در این مقاله قصد داریم زندگینامه وین والتر دایر – Wayne Walter Dyer معروف به وین دایر یکی از افراد موفق جهان و الهام بخش ترین سخنران دنیا را برای شما شرح دهیم. همچنین کتابهای وین دایر را معرفی می کنیم و شما با بهترین کتاب وین دایر و پرفروش ترین کتاب وین دایر آشنا می شوید. کتاب خاطراتی از بهشت وین دایر و کتاب قلمرو اشتباهات شما وین دایر جزو بهترین کتابهای وین دایر هستند که درباره آنها نیز کمی صحبت خواهیم کرد.اما به راستی بنظر شما راز موفقیت ون دایر در چیست؟ آیا در بحث مدیریت زمان عملکرد خوبی داشت؟ آیا انسان با پشتکاری بود؟ آیا فرد با استعدادی بود؟ آیا اهداف بزرگی را دنبال میکرد؟ آیا میتوانست افکار خود را مدیریت کند و قانون جذب را در مشت خود بگیرد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا راز و رمز موفقیت ون دایر را بفهمید. وین دایر خاطراتی از بهشت خود را بسیار دوست دارد و برای آن ارزش زیادی قائل است. شاید جملات وین دایر به چشمتان خورده باشد که بسیار تاثیرگذار هستند. همچنین از وین دایر کتاب صوتی نیز وجود دارد که با جستجو در اینترنت حتما پیدا خواهید کرد. وین دایر کتابها را جزو لاینفک زندگی میداند و در مورد کتابهای خودش نیز گفتنی های زیادی دارد. کتابهای وین دایر pdf نیز دارد که می توانید تهیه کنید و از خواندن آنها لذت ببرید. درگذشت وین دایر که او را پدر انگیزه می نامند واقعا تاثربرانگیز است؛ در پایان مقاله سایت راز موفقیت درباره علت مرگ وین دایر هم توضیح داده شده است.

بیوگرافی وین دایر
وین دایر بزرگترین سخنران موفقیت

وین دایر نویسندۀ کتاب‌های خودیاری و سخنران انگیزشی اهل آمریکا بود. او را «پدر جنبش مدرن خودیاری» یا «پدر انگیزه» می‌خواندند. او بیشتر کودکی خود را در یتیم‌خانه‌ها سپری کرد اما همیشه می‌خواست که در زندگی پیشرفت کند. او از تجارب زندگی خود درس‌هایی فرا گرفت. بعد از اینکه مدرک خود را از دانشکدۀ مشاوره دانشگاه وین استیت دریافت کرد، به مشاوره مشغول شد. او مقالاتی منتشر کرد و یک کارزار درمانیِ خصوصی را راه‌اندازی کرد. سخنرانی‌های او شمار زیادی از دانشجویان را به سمت خود جلب می‌کرد. همین مسئله باعث شد به فکر مکتوب کردن اندیشه‌هایش بیفتد. اولین کتاب او با عنوان « قلمرو اشتباهات شما » منتشر شد. سپس با قدرت زیادی به ترویج کتاب خود مشغول شد و در کتاب‌فروشی‌ها به مصاحبه با رسانه‌ها پرداخت. او سخنرانی‌های خود را به صورت نوار صوتی منتشر کرد و در تاک شو‌ها حضور یافت. او تاکید داشت که در گناه غوطه‌ور نشویم و به خودشکوفایی و خوداتکایی روی آوریم. وی تا مدت‌ها در رابطه با معنویت سخنی نگفت. او ایده مسیح‌گون بودن یا بوداگون بودن را به جای مسیحی و بودایی معرفی کرد. او سه بار ازدواج کرد و هشت فرزند دارد.

کودکی و سال‌های اولیۀ زندگی وین دایر
وین دایر در ۱۰ می ۱۹۴۰ در دیترویت میشیگان به دنیا آمد. پدر و مادر او ملوین لایل و هزل آیرین دایر نام داشتند. او بیشتر کودکی خود را در یتیم‌ خانه‌ای در دیترویت گذارند. او درس خود را در دبیرستان دنبی به پایان رساند. در سال ۱۹۵۸ به ارتش ایالات متحدۀ آمریکا پیوست و به مدت پنج سال آن‌جا کار کرد. بعدها مدرک مشاوره خود را از دانشگاه وین استیت دریافت کرد.

شروع زندگی حرفه ای وین دایر
وین دایر حرفه خود را به عنوان مشاور دبیرستان دیترویت و استاد مشاورۀ دانشگاه سنت جان در نیویورک آغاز کرد. در عین حال که به عنوان یک استاد فعالیت می‌کرد، آثار خود را در قالب مقالات موفقیت به چاپ رسانید و درمان خصوصی خویش را آغاز نمود. اکثر سخنرانی‌های او بر افکار مثبت و صحبت‌های انگیزشی متمرکز بود که به شدت در میان دانشجویان دانشگاه سنت جان محبوبیت یافت. از او خواسته شد نظریه‌هایش را مکتوب کند و نتیجه آن چاپ کتاب اولش بنام «قلمرو خطاهای شما» بود و در سال ۱۹۷۶ منتشر گشت. با اراده‌ای محکم، پس از استعفا دادن از شغلش، یک تور عمومی را آغاز کرد. حضور او در کتابفروشی‌ها و مصاحبه باعث شد به یک شخصیت محبوب بدل شود و دیری نگذشت که به تاک شوهای تلویزیونی مثل «شوی امروز»، «شوی امشب» و «شوی اپرا وینفری» دعوت شد. برنامه‌های گفت‌وگو محور یا تاک شو سهم و جایگاه ویژه ای در میان بینندگان تلویزیونی دارد. او موفقیت کتاب‌هایش را با تورهای سخنرانی تکمیل کرد. یک مجموعه نوارهای صوتی راجع به سخنان و افکار انگیزشی منتشر کرد. او به نوشتن و انتشار کتاب ادامه داد.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

قانون کارما

قانون کارما چیست؟
کارما – (به انگلیسیkarma) در فرهنگ هندو به مفهوم عملکرد فرد در زندگی است.
در قانون جذب نیز بر مفهوم قانون کارما بسیار تاکید شده است. کارما یک قانون انکار ناپذیر در هستی است. کارما در لغت از یک واژه سانسکریت به معنای بازگشت برگرفته شده است. قانون کارما ارتباط بین اعمال شما و سرنوشت شما را توضیح می دهد.
کارما یا همان قانون کارما را به زبان ساده می توان گفت «قانون علت و معلول» است. یعنی کسانی که به قانون کارما اعتقاد دارند باورشان این هست که در این دنیا نتایج اعمال خود را خواهند دید.

البته مفهوم کارما امروزه در کتاب های موفقیت بعنوان یک اصل و با عنوان «قانون کارما» به گونه های مختلفی تفسیر شده است که در سایت راز موفقیت کاربردی ترین تعریف قانون کارما ارائه خواهد شد.

کارما چیست، قوانین کارما، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

در حالت کلی در پاسخ به کسانی که میگویند کارما چیست باید اظهار داشت که قانون کارما بیانگر این است که اعمال شما آیندۀ شما را رقم می‌زنند. شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از افراد اظهار می کنند: این سرنوشت ما بوده که زندگی این چنینی داشته باشیم یا مصیبت های زیادی نصیبمان بشود! اما قانون کارما نظر دیگری دارد: دلیل این مسئله که سرنوشت شما هرگز از پیش تعیین نشده، این است که شما ارادۀ آزاد دارید.

براساس قانون کارما امکان ندارد که آیندۀ شما از پیش تعیین شده باشد. از نظر قانون کارما چنین چیزی عادلانه نخواهد بود. زندگی به شما فرصت می‌دهد.
قانون کارما یکی از همان فرصت‌هاست. افرادی مثل هندوها که قانون کارما را قبول دارند بر اساس اصل تناسخ بر این باور هستند که کارما یا همان قانون کارما زندگی های بعدی شما را نیز تفسیر می کند. یعنی اگر شما امروز خوب زندگی کنید و با دیگران مهربان باشید و کار بد نکنید بر اساس قانون کارما در زندگی های بعدی نتایج آن را در زندگی خود شاهد خواهید بود. قانون کارما می گوید: افرادی که همیشه مصیبت می بینند و اتفاقات سریالی بدی برایشان رخ می هد، نتایج اعمال گذشته یا زندگی قبل (تناسخ) خود را تجربه می کنند.

قانون جذب کائنات نیز کارما را به این صورت تفسیر می کند که می گوید وقتی شما کارخوبی می کنید احساسی در شما ایجاد می شود که این حس خوب شرایطی را بوجود می آورد تا همان حس را مجددا تجربه کنید. دقیقاً قانون کارما در عملکرد بد و نامطلوب نیز عواقب بدی برای فرد خواهد داشت. این شما هستید که آینده خود را میسازید. قانون کارما میگوید اگر آینده خوبی میخواهید باید اکنون خوبی داشته باشید و به صورت مستمر به شکلی مثبت در جهت خواسته هایتان حرکت کنید.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

جیم ران

زندگی‌نامه بزرگان | جیم ران کیست ؟
جیم ران کیست؟ آیا تا کنون نام پدر فلسفه ی تجارت، کارآفرین موفق، نویسنده ی بنام، مدرس دوره های موفقیت که شاگردهای بنامی همچون آنتونی رابینز، دارن هاردی و … را در لیست خود دارد و سخنران انگیزشی، جیم ران مشهور به گوشتان خورده است؟ جیم ران معتقد است، رازهای موفقیت و توسعه فردی هدف ناخودآگاه تمام انسان‌هاست؛ حتی آن‌ها که به ندرت متوجه‌ آن می‌شوند و همچنین آن‌ها که با ذهن آگاه خود پذیرای آن می‌گردند. داستان زندگی جیم ران(Jim Rohn) بعنوان یکی از افراد موفق جهان که در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۰ به دنیا آمد، تبدیل به سرمشق بسیاری از افراد موفق ایرانی و جهان شده است. زندگینامه کامل جیم ران را در سایت راز موفقیت مطالعه کنید. جیم ران کارآفرین و نویسنده بود. سخنرانی‌های تاثیرگذار او موجب دلگرمی میلیون‌ها نفر شده و جرقۀ امید را در اجتماع روشن کرده است. اگرچه در ابتدا بسیار فقیر بود، با تلاش‌های بی‌دریغ و ارادۀ مصمم توانست در نهایت موفقیت و رفاه فراوانی به دست آورد. او اسطوری عزت نفس سالم و اعتماد به نفس کارآمد است. جیم ران بیش از ۴۰ سال از زندگی خود را صرف گسترش چشم‌اندازهای ابداعات خویش کرد. او ایده‌های خلاقانه‌ای مطرح می‌کرد و بدین ترتیب به افراد بسیاری کمک می‌نمود تا استراتژای مناسب برای زندگی خود را ایجاد نموده و به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

استعداد جیم ران در سخنرانی
سخنرانی‌های شیوا و هوش صریح جیم ران که موجب شهرت و عزتش شد، باعث شد تا به عنوان یکی از برترین اذهان فلسفی آمریکا شناخته شود. کتاب‌ها و برنامه‌های صوتی و تصویریِ متعددی که جیم ران منتشر نموده است، به مخاطبان کمک کرده تا ظرفیت‌های ذهنی خود را گسترش دهند و اعتقاد و اعتماد خود به توانایی‌های و مقاصد خویش را تقویت کنند و به اصطلاح، پایه ای افزایش اعتماد به نفس بسیاری از افراد موفق جهان را برنامه ریزی کرده است. در این راستا کتاب ۷ اثر از جیم ران معجزه ی نویسندگی او به حساب می آید. هر کسی که از توصیه‌های جیم ران پیروی کرد، در نهایت به مقام اجرایی بالایی در شرکت پارامونت رسیده است و همنشینی با این استاد بزرگ را راز موفقیت خود عنوان کرد. جیم ران افراد زیادی را در زمینۀ توسعۀ فردی آموزش داده است و به طور مستمر در زمینۀ آگاهی‌بخشی به مردم فعالیت کرده است. وی در ۵ دسامبر ۲۰۰۹ درگذشت.

جیم ران - شغل جیم ران - کتاب های جیم ران

زندگینامه کامل جیم ران
جیم ران در مزرعه‌ای در آیداهو به دنیا آمد و خانواده‌اش به هیچ عنوان مرفه نبود. مادرش کلر و پدرش امانوئل، جیم ران را به مدرسۀ محلی فرستادند. جیم متوجه شد که در آنجا چیزی به جز دانش عرف یاد نمی‌گیرد. مهارت‌های داستان‌گویی که از پدرش به ارث برده بود، کمک چندانی برای دستیابی به آن‌چه که می‌خواست به او نکرد. جیم ران در طی دوران تحصیل تاکید داشت که آن‌چه که می‌خواست را یاد نمی‌گرفت؛ منظورش زندگی و راز موفقیت در زندگی بود. جیم ران پس از یک سال دانشگاه را ترک کرد به دنبال یک شغل حقیقی گشت. هرچند که این کار باعث شد در سن ۲۵ سالگی کاملاً بی‌پول و بدهکار شود.

جیم ران و سفر به اوج
در این هنگام، ران نه‌تنها یک همسر بلکه پدر نیز بود و اصلاً نظری نداشت که باید در ادامه چکار کند. در همان دورانی که به سختی تلاش می‌کرد تا مایحتاج خانواده‌اش را تامین کند، از سوی دوستش به سمینار اِرل شوآف دعوت شد. از این نقطه بود که سفر ۵ سالۀ جیم ران برای خودشناسی آغاز شد و مرحله به مرحله پیش رفت. شوآف به صورت شخصی به آموزش ران پرداخت. او مسائلی همچون ارجحیت رشد فردی به شغل، فلسفۀ درآمد و برتر از همه، تغییر خویشتن را به وی آموزش می‌داد. آخرین مورد از همه مهم‌تر است زیرا برای ایجاد هرگونه تغییر در زندگی، ابتدا باید خود را تغییر داد.

مسیر زندگی جیم ران
بنابراین ران خود را با یک شیوۀ جدید زندگی تطبیق داد – مسیر مستمر توسعۀ فردی، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس و رهایی از طرحواره های ناسازگار اولیه. درک این مسئله که می‌توان هر خواسته‌ای را به دست آورد، زمینی محکم زیر پای او قرار داد تا بر آن بایستد. ران در ابتدا فروشندۀ یک فروشگاه زنجیره‌ای بود. با این وجود، او به لحاظ ذهنی بر این مسئله آگاهی داشت که بهتر است فرد از کسب و کار خود سود به دست آورد تا اینکه حقوق بگیر دیگری باشد. به نظر می‌رسد که آخرین مرحله از زندگی شوآف صرف هدایت ران شده تا به فرد بهتری تبدیل شود، زیرا قبل از اینکه شوآف در سال ۴۹ فوت کند، در پنج سال پایانی عمزش به طور مستمر ران را تشویق می‌کرد تا میلیونر شود. از این رو، ران رویایی که شوآف برای او تجسم کرده بود را تحقق بخشید. هر چند که این داستان بسیار الهام‌بخش و جذاب به نظر می‌رسد، اما تمام این‌ها فقط شروع سفر ران می‌باشد.

جیم ران - زندگینامه جیم ران - زندگی نامه کامل جیم ران

در دهۀ ۶۰، ران به بورلی هیلز کالیفورنیا مهاجرت کرد و داستان خود را در یک کلوب تعریف کرد. آیا خاطرتان هست که گفتیم ران همیشه مهارت‌های داستان‌گوییِ فوق‌العاده‌ای داشته است؟ داستان او با عنوان «پسر اهل مزرعۀ آیداهو که به بورلی هیلز رسید» به خاطر تمام شنوندگان ماند. این قضیه باعث شد تا از سوی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی جلسات مختلف برای او دعوتنامه ثبت نام گردد تا به عنوان سخنران حضور به هم رساند. در سال ۱۹۶۳، ران به طور مرتب شروع به سخنرانی کرد و از آن‌جا بود که به تدریج به عنوان یک سخنران بین‌المللی شناخته شد و در محافل مختلف در سراسر جهان مطرح شد و راز جذب پول و ثروت را آموخت.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

هزاران هزار ماسک صورت برای شفاف شدن پوست خانگی و صنعتی وجود دارد اما چه زمان ما به سراغ ماسک های روشن کننده ی پوست میرویم؟ اگر به هر دلیلی رنگدانه های پوستی بیش از حد تولید شود رنگ پوستتان تیره شده و زیباییتان را تحت شعاع قرار میدهد. البته رنگ پوست به هیچ عنوان معیاری برای سنجش زیبایی افراد نیست، چراکه با درنظر گرفتن معیارهای بومی و فرهنگی در هر کشور یک رنگ پوست خاص ترند و مورد پسند عموم افراد جامعه است. تا کنون به این موضوع اندیشیده اید که چرا ماسک صورت برای شفاف شدن پوست تا این اندازه مهم است؟ هنگامی که به مرز 20 سالگی میرسید، متوجه میشوید که پوستتان در حال تغییراتی است. در این زمان است که لکه های تیره شروع به ظاهر شدن بر روی پوست میکنند و متاسفانه اگر فکری به حال آنها نکنید، تا آخر عمر همراهتان هستند. از طرفی به مرور زمان تیرگی زیر چشم ها بیشتر شده و حتی در اثر تابش نور مستقیم خورشید به صورت رنگ پوست نیز تیره تر از حالت نرمال آن میشود. اینجاست که اهمیت ماسک صورت برای شفاف شدن پوست مشخص میشود. در ادامه در این مقاله از شهر ماسک به بررسی و معرفی چند ماسک صورت برای شفاف شدن پوست و از بین رفتن لکه های پوستی یپردازیم.

1- ماسک صورت برای شفاف شدن پوست :ماسک پودر شیر

مواد مورد نظر برای تهیه ماسک پودر شیر: یک قاشق غذا خوری پودر شیر ، 1 الی 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال طبیعی و یک قاشق غذا خوری جوی دو سر

طرز تهیه ماسک پودر شیر: مواد اولیه را با هم ترکیب کرده و ترکیب فوق را به مدت ده دقیقه خوب مخلوط کنید تا حالت خمیری رقیق به خود بگیرد.

طریقه استفاده از ماسک: قبل از مصرف صورتتان را با آب ولرم بشورید و پس از خشک کردن صورت ماسک را بر روی پوست صورت و گردنتان بمالید و اجازه دهید، 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند تا خشک شود. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. این عمل را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید، در کمتر از سه ما نتیجه آن را خواهید دید.

شهر ماسک ارائه دهنده انواع ماسک صورت با کیفیت و با قیمتی استثنایی. برای مشاهده ماسک های ما میتوانید به صفحه فروشگاه سایت و یا اینستاگرام ما سر بزنید. همچنین میتوانید با مشاورین زیبایی ما با شماره تماس ۰۹۱۰۶۴۰۰۰۶۳ در ارتباط باشید.

2- ماسک صورت برای شفاف شدن پوست : سفیده تخم مرغ(مناسب برای پوست های معمولی و چرب)

این ماسک علاوه بر سفید کردن پوست صورتتان چربی اضافه پوست را به خود جلب کرده و جوش های چرکی سطح پوست را نیز از بین میبرد.

طرز تهیه و استفاده از این ماسک صورت: یک عدد تخم مرغ را به همراه زرده آن باهم مخلوزط کنید و این عمل را آنقدر تکرار کنید تا خوب کف کند. سپس مخلوط حاصل را بر روی صورتتان بمالید و اجازه دهید، 15 تا 20 دقیقه بر روی صورتتان بماند و خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم شسته و خشک کنید. در کمتر از 21 روز تاثیر معجزه آسای آن را خواهید دید.

3- ماسک صورت برای شفاف شدن پوست : ماسک کشک

ماسک کشک شاید یکی از تاثیرگذار ترین انواع ماسک صورت برای شفاف شدن پوست است که علاوه بر از بین بردن لکه های پوستی و جای آکنه رنگ پوست شما را هم حداقل 3 درجه روشن تر میکند این ماسک از آنجایی که به سرعت رنگدانه های پوستی را تحریک کرده و در کمتر از 15 روز تغییرات شگفتی در پوست صورت ایجاد میکند بسیار پرطرفدار است.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک کشک: 

  • 1 قاشق غذا خوری کشک
  • 1 قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی
  • 1 قاشق غذا خوری جوی دوسر

طرز تهیه و استفاده از ماسک کشک: ابتدا کشک و جو دوسر را باهم ترکیب کنید. سپس آب گوجه فرنگی را به آرامی به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا حالت خمیری شکل پیدا کنند. سپس صورتتان را با آب ولرم و یک صابون صورت سبک بشویید و ماسک صورت را روی آن قرار دهید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند تا خوب به خورد پوستتان برود. سپس با آب سرد آن را بشویید. این درمان را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید تا تاثیرات معجزه آسای آن را ببینید.

4- ماسک صورت برای شفاف شدن پوست : لیمو گوجه فرنگی و خیار

این ماسک علاوه بر روشن کردن پوست به علت داشتن خیار قابلیت آبرسانی بالایی دارد و برای پوست های خشک نیز به شدت توصیه میشود.

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد لیمو سنگی
  • یک گوجه فرنگی  متوسط
  • دو قاشق غذا خورد خیار رنده شده

طرز تهیه ماسک: مواد اولیه را با هم ترکیب کرده و آنقدر هم بزنید تا مخلوط مورد نظر به ماده ای چسبناک تبدیل شود. سپس ترکیب فوق را به آرامی روی هربخشی از پوستتان که می خواهید روشن شود بمالید و بگذارید تا کاملا خشک شود بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید و با یک قطعه یخ صورتتان را ماساژ دهید و به صورت ضربه ای با یک حوله تمیز خشک کنید.

شهر ماسک ارائه دهنده انواع ماسک صورت با کیفیت و با قیمتی استثنایی. برای مشاهده ماسک های ما میتوانید به صفحه فروشگاه سایت و یا اینستاگرام ما سر بزنید. همچنین میتوانید با مشاورین زیبایی ما با شماره تماس ۰۹۱۰۶۴۰۰۰۶۳ در ارتباط باشید.

5- ماسک صورت برای شفاف شدن پوست : ماسک نعنا

ماسک نعنا از تاثیر گذار ترین انواع ماسک برای شفاف شدن پوست  است که برای انواع پوست خشک، چرب و معمولی توصیه میشود و کمتر کسی پیدا میشود که به آن آلرژی داشته باشد و از آنجایی که خواصیت خنک کنندگی دارد در روزهای گرم تابستان به شذت توصیه میشود.

مواد مورد نیاز:

  • یک مشت برگ نعنا
  • دوقاشق غذاخوری آب خیار

طرز تهیه و مصرف ماسک: مواد اولیه را مخلوص کرده و آنقدر ورز دهید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرند سپس ماسک را روی صورت گذاشته و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست صورتتان بماند. در نهایت پوست خود را با آب سرد بشویید و بصورت ضربه ای خشک کنید. این عمل را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید.

6- ماسک روغن بادام و پرتقال

ماسک روغن بادام از جمله پرطرفدارترین انواع ماسک صورت برای شفاف شدن پوست است که تیرگی زیر چشم را هم به سادگی از بین میبرد و چون به سرعت روی پوست صورت شما تاثیراتش نمایان میشود و طرز تهیه ساده ای دارد بسیار مورد استقبال قرار میگیرد.

مواد اولیه تهیه ماسک صورت برای شفاف شدن پوست:

  • یک زرده تخم مرغ
  • یک قاشق مرباخوری آب پرتقال
  • یک قاشق مرباخوری روغن بادام
  • یک قاشق غذا خوری شیره نارگیل

طرز تهیه و مصرف ماسک صورت:

ابتدا زرده تخم مرغ و آب پرتقال را با هم مخلوط کنید تا حالت کشسانی پیدا کند سپس روغن بادام و شیره نارگیل را به آن اضاقه کنید و خوب هم بزنید تا ماسک صورت به عمل بیاید. سپس مخلوط  را روی صورت و گردنتان بمالید و اجازه دهید خشک شود بعد از 20 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید و سپس به صورت ضربه ای آن را خشک کنید.

7- ماسک صورت برای شفاف شدن پوست : آرد

2 قاشق غذا خوری آرد ، یک چهارم قاشق غذا خوری زرد چوبه و 2 قاشق غذا خوری شیر کم چرب را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود بزارید و اجازه دهید بیست دقیقه بماند تا خشک شود. سپس با آب سرد بشویید و به صورت ضربه ای خشک کنید. این ماسک را دوبار در هفته استفاده کنید تا تاثیر آن را در کمتر از یک ماه بر روی پوست خود ببینید.

8- ماسک صورت برای شفاف شدن پوست : ماست و نشاسته

ماسک ماست و نشاسته یک ماسک خانگی ساده است که توانایی روشن کردن پوست شما تا چند درجه را دارد.

طرز تهیه ماسک ماست و نشاسته:  یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری پودر نشاسته ترکیب کرده و خوب هم میزنیم تا حالت خمیری به خود بگیرند سپس آن را به صورتتان بمالید و اجازه دهید تا یک رب بر روی پوستتان بماند و آن را بعد از 15 دقیقه بشویید.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

طرحواره رها شدگی

طرحواره رهاشدگی چیست؟

طرحواره رها شدگی

طرحواره رها شدگی به انگلیسی: Abandonment Scheme است. باور بنیادی و پایه در طرحواره رهاشدگی و بی ثباتی، ترک شدن است. افراد با طرحواره رهاشدگی همیشه منتظر اند تا نزدیکترین افراد خود را ازدست بدهند. آنها عمیقا معتقد اند بالاخره اتفاقی رخ می دهد تا عزیزانشان را از دست بدهند. این اتفاق می تواند هر چیزی مانند بیماری، مرگ و یا حتی خیانت باشد. این باور چنان فشاری را به افراد با طرحواره رهاشدگی تحمیل می کند که، همواره با ترس و عذاب زندگی میکنند. کوچک ترین رفتار از جانب عزیزانشان را به گونه ای تفسیر کرده و شاخ و برگ می دهند که نهایت به ترک شدن و تنهایی آنها ختم میشود. اصلی ترین نشانه افراد با طرحواره رها شدگی، ترس از تنهایی است. افراد با تله رها شدگی نسبت به جدایی های کوتاه مدت هم واکنش هایی هیجانی از خود نشان می دهند. در ادامه به بررسی کامل این طرحواره می پردازیم و روش درمان طرحواره رهاشدگی را نیز عنوان می کنیم.


رفتارهای شاخص افراد با طرحواره رهاشدگی عبارتند از:

  • وابستگی شدید به افراد مهم زندگی،
  • انحصارطلبی و کنترل کنندگی افراطی به گونه ای که قصد کنترل تمام مدت پارتنر خود در همه ضمینه ها را دارند،
  • تمایل به سرزنش و مجازات دیگران به جرم رها کردن آنها،
  •  احساس حسادت نسبت به افراد مهم زندگی،
  •  رقابت طلبی با رقبای عشقی خیالی

 

تست آنلاین طرحواره رها شدگی

شاید شما هم برخی از نشانه های بالا را داشته باشید و همین موضوع شمارا نگران کند و بترسید که مبادا به طرح واره رها شدگی مبتلا باشید. اما زود قضاوت نکنید ابتدا در تست رایگان زیر شرکت کنید تا مشخص شود که شما طرحواره رها شدگی دارید یا خیر. لطفا به سوالات در کمتر از ده دقیقه پاسخ دهید و هر پاسخی را که فکر میکنید به شما نزدیک تر است انتخاب کنید نه چیزی که دوست دارید باشد. فراموش نکنید که ما میخواهیم به شما کمک کنیم پس بهتر است که در پاسخ دادن به سوالات با خودتان صادق باشید.

بسیار نگران این موضوع هستم که افرادی که دوستشان دارم بمیرند یا من را ترک کنند.

 

یه دیگران خیلی وابسته هستم چون میترسم من را فراموش و یا رها کنند.

 

احساس میکنم هیچ حمایتگر مطمئنی ندارم

 

نمیدانم چرا با هر کسی که آشنا میشوم متعهد نیست

 

نمیدانم چرا با هرکسی که آشنا میشوم انگار نمیخواهد با من رابطه ای طولانی مدت داشته باشد

 

وقتی که احساس میکنم افراد مهم زندگی ام از من دور میشوند مایوس میشوم

 

بعضی وقت ها بخاطر ترس از اینکه افرادی که دوستشان دارم من را ترک کنم خودم زودتر آنها را ترک میکنم

 

افرادی که با آنها رابطه دارم غیر قابل پیش بینی اند. گاهی با من مهربان هستند و گاهی من را نا دیده میگیرند

 

من به شدت به افراد وابسته میشوم

 

سرنوشت من تنهایی و بی کسی است

 

تاثیر طرحواره رها شدگی در روابط عاشقانه

افراد گرفتار در طرحواره رها شدگی مدام ترس از تنها ماندن و رها شدن دارند. افراد گرفتار در این تله ی شخصیتی وقتی در یک رابطه عاشقانه قرار میگیرند به شدت تحت فشار هستند. به گونه ای که مدام به این موضوع می اندیشند که پارتنرشان قصد وابسته کردن و در نهایت رها کردن آنها را دارد. اگر با فردی با شرایط زیر در ارتباط هستید احتمالا به طرحواره رها شدگی مبتلا شده اید و یا زنگ خطری است که ادامه این رابطه میتواند این تله شخصیتی را برای شما فعال کند.

  1. نامزدتان به دلیل درگیری عاطفی با فردی دیگر حاضر نیست زیر بار روابط متعهدانه دیرپا برود.
  2. نامزدتان همیشه در دسترس نیست که با هم وقت بگذرانید . مثلا زیاد به مسافرت می رود.
  3. همسرتان از لحاظ عاطفی فردی بی ثبات است و نمی تواند بر اساس اصول منطقی با شما رابطه ای عاطفی و پایدار برقرار کند.
  4. همسر شما تنوع طلب است ، دوست دارد در روابطش آزاد باشد و مایل است برای دیگران دلربایی کند.
  5. همسرتان نسبت به شما دو دل است . از نظر منطقی میل دارد با شما زندگی کند اما از نظر عاطفی میل چندانی ندارد یا اینکه عاشق دیوانه وار شماست و لحظه ای بعد از چشم او می افتید مثل اینکه همسرتان تکلیفش با خودش روشن نیست .

افراد با طرحواره رها شدگی معمولا جذب انسان های اشتباه که به آنها حس ثبات و تعهد نمیدهند و آنها را بلاتکلیف نگه میدارند و در اصل رهاشدگی دوران کودکیشان را تداعی میکنند میشوند. زندگی عاطفی بی ثبات برای این افراد آسوده تر است چرا که تداعی کننده الگوها کودکی آنها است و در این شرایط احساس راحتی بیشتری میکنند.

 

تاثیر طرحواره رهاشدگی در روابط دوستانه

طرحواره رها شدگی علاوه بر روابط عاشقانه بر روی روابط دوستانه هم تاثیر میگذارد. البته این تاثیر شدت کمتری دارد. اما آنقدر کم نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. افراد با این تله شخصیتی اعتقاد دارند که دوستی ها و وفاداری دوستان سخت ناپایدار است و بالاخره روزی رابطه ی دوستانه آنها تمام میشود و به اینکه یک رابطه دوستانه میتواند ادامه دار باشد اعتماد ندارند. این افراد دوستان زیادی دارند که عمر دوستی آنها چند صباحی بیشتر طول نکشیده است. هر عاملی که باعث فعال شدن طرحواره رهاشدگی در روابط دوستانه آنها شود نظیر اینکه، دوستشان به تلفن آنها پاسخ ندهد، بر سر موضوعی با آنها اختلاف نظر داشته باشد، یک جر و بحث ساده بینشان پیش آید، دوستشان یک دوست تازه پیدا کند و … واکنش های تند و نسنجیده ی عاطفی را در بر دارد.

تجاربی که منجر به شکل گیری طرحواره رهاشدگی میشوند

افرادی که گرفتار طرحواره رهاشدگی هستند نمیتوانند باور کنند که دیگران میخواهند با آنها بمانند و قصد ترک کردن آنها را ندارند. از این رو به هر رهاشدگی ای هرچند سطحی واکنش های تند احساسی نشان میدهند. اما چه چیزی باعث میشود افراد دچار این تله شخصیتی شوند؟ پاسخ بی شک خاطرات کودکیتان است. خواه در خاطرتان مانده باشد خواه فراموش شده باشد. بیماری داشتم که ریشه ی طرحواره رهاشدگی خود را پیدا نمیکرد. هرچه بیشتر در خاطرات کودکی آن کندوکاو میکردیم، کمتر خاطره ای را پیدا میکردیم که طرحواره رها شدگی او را اثبات کند. سرانجام تصمیم گرفتیم باخانواده ی او صحبت کرده و خاطراتی را که خود او فراموش کرده در ارتباط با والدینش از آنها جویا شویم. آنجا بود که علت را یافتیم. وی در سه روزگی به علت ابتلا به بیماری هیپربیلی‌روبینمی که از آن با عنوان زردی شدید نوزادان نیز یاد میشود در بیمارستان بستری شده است. شدت بیماری به حدی بالا بود که دکترها اعلام کرده بودند او به احتمال ۹۹/۹% فلج اطفال میشود. پدرش که مرد مذهبی ای بود شبانه به یکی از مسالک مذهبی برای دعا و گرفتن شفای فرزندش از خداوند رفته بود و او را در بیمارستان رها کرده بود. مادرش که خیلی به این مسائل اعتقاد نداشت بعدها برای او نقل کرده بود که پدرش در چنین موقعیت حساسی کودک خود را تنها گذاشته است و همین امر پدید آورنده ی طرحواره رهاشدگی در او بود. وقتی متوجه شد که پدرش در اصل او را رها نکرده و به خاطر شدت علاقه ای که به فرزندش داشته است در آن لحظه کاری را که از نظر عقلانی و اعتقادی درست میپنداشته است، برای کودکش انجام داده توانست تا حدود زیادی طرحواره رهاشدگی خود را کنترل کند.

دلایل زیر بخشی از تجارب زندگی از نگاه طرحواره درمانگر یانگ است که منجر به شکل گیری طرحواره رهاشدگی میشود:

۱. ممکن است شما زمینهٔ بیولوژیکی برای اضطراب جدایی داشته باشید که در این صورت تحمل تنهایی برای شما سخت و طاقت فرسا می شود.
۲. در سن کودکی، یکی از والدین شما دار فانی را وداع گفته یا برای همیشه شما را ترک کرده است.
۳. در سن کودکی شما، مادر تان در بیمارستان بستری بوده یا برای مدت زیادی از شما دور بوده است.
۴. شما تحت سرپرستی دایه یا پرستار بزرگ شدید یا در سن نوزادی به مؤسسات شبانه روزی یا مراکز نگهداری اطفال سپرده شده اید.
۵. مادر شما، فردی بی ثبات و دمدمی مزاج بوده است. یا اینکه افسرده، عصبانی میگسار بوده است. یا به نحوی دائم در معرض بی توجهی و غفلت او قرار گرفته اید.
۶. در سن کودکی، والدین شما از هم جدا شدند یا آتش جنگ بین آنها چنان بالا می گرفت که نگران بودید مبادا بنیان خانوادهٔ شما از هم بپاشد.
۷. شما پس از یک دوره جلب توجه والدین، به طور اساسی مورد غفلت و بی توجهی آنها قرار گرفتید. ممکن است به دلیل تولد برادر یا خواهر یا ازدواج مجدد یکی از والدین، توجه والدین را از دست داده اید.
۸. افراد خانوادهٔ شما سخت به یکدیگر وابسته بوده اند و نگذاشته اند آب در دل شما تکان بخورد. به دلیل حمایت افراطی خانواده هیچ گاه در دوران کودکی یاد نگرفتید که با مشکلات خاص دوران کودکی دست و پنجه نرم کنید.

شیوه طرحواره درمانی و نقش طرحواره درمانگر در درمان این طرحواره

برای درمان طرحواره رهاشدگی، طرحواره درمانگر میکوشد تا یک رابطه ی با ثبات را با بیمار برقرار کند و به او این اطمینان خاطر را بدهد که قرار نیست او را ترک کند تا در سایه ی این رابطه ی پایدار بیمار بتواند با دیگران نیز روابط پایدار برقرار کند و طرحواره درمانگر را به عنوان نقطه ی امن خود بپذیرد. اما از آنجا که روانشناس وی نمیتواند برای همیشه نقطه ی امن او باقی بماند، بعد از برقراری این رابطه ی پایدار میکوشد تا فرد امن دیگری را جایگذین خود کند. بیمار در طی طرحواره درمانی میکوشد تا بر استرس های خود قالب شود و بتواند دوری های کوتاه مدت را تاب آورده و بپذیرد.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

بیل گیتس

دین بیل گیتس

 

بیل گیتس متولد ۱۹۵۵ در سیاتل ، واشنگتن ، در خانواده ای مسیحی بزرگ شد. او با حضور در یک کلیسای خاص بزرگ شده است، که اکنون شکل منقرض شده از پروتستانتیسم است. اما به نظر می رسد بیل ایمان خود را در بزرگسالی حفظ نکرد. در سال ۱۹۹۵ در سن ۴۰ سالگی ، گیتس با دیوید فراست در مورد موضوع دین مصاحبه کرد و به آن گفت:”من کسی نیستم که به طور منظم به کلیسا می روم. عناصر خاص مسیحیت چیزی نیست که من به آن اعتقاد زیادی دارم. از نظر انجام کارها ، من یک رویکرد نسبتاً علمی برای علت وقوع و چگونگی وقوع اتفاقات دارم. من نمی دانم خدا هست یا نه. “

 

در سال ۲۰۱۴ ، جف گودل از رولز استونز از بیل پرسید که آیا کارهای خیریه او نظرات وی را در مورد دین تغییر داده است؟ بیل پاسخ داد:”من فکر می کنم سیستم های اخلاقی دین فوق العاده مهم هستند. ما فرزندان خود را به شیوه ای مذهبی تربیت کرده ایم. آنها به کلیسای کاتولیک رفته اند که ملیندا به آن می رود و من در آن شرکت می کنم. اکنون علم بخشی از قلمرویی را که دین پر می کرد ، پر کرده است »

 

بنابراین می توان نتیجه گرفت که گیتس رویکردی انعطاف پذیر نسبت به دین دارد. او خود را مسیحی طبقه بندی می کند و معتقد است که اعتقاد به خدا منطقی است. اگرچه او موافق این است که دین دارای فضیلت است ، اما ترجیح می دهد به حقایق مطلق تکیه کند و علم اولین نقطه تماس او است.


 

درآمد بیل گیتس در ثانیه

 

در هر ثانیه ای که با یک پلک برهم زدن میگذرد، ۲۵۰ دلار به درآمد بیل گیتس افزوده می‌شود؛ فکرش را بکنید این رقم برای یک فرد عادی حتی غیر قابل تصور است. به عبارت دیگر درآمد او در هر دقیقه ۱۵ هزار دلار و روزانه ۲۰ میلیون دلار است. اگر بیل گیتس را به تنهایی به یک کشور مستقل تشبیه کنیم او سی‌وهفتمین کشور ثروتمند جهان است. با این همه، او کسی است که کسر بزرگی از این درآمد شگفت‌انگیز را صرف بهبود وضعیت محرومان و زندگی شرافتمندانه‌تر در این کره خاکی می‌کند و همواره به فکر تهی دستان و فقرا است.


 

خانه بیل گیتس

 

خانه بیل گیتس

 

شاید برای شما هم جای سوال باشد که ثروتمند ترین مرد کره ی زمین یعنی بیل گیتس در چه خانه ای و با چه امکاناتی زندگی میکند. شاید باورتان نشود اما این خانه چیزی دست کم از یک شهرک ندارد. XANADU 2.0 نام ویلایی کنار دریاچه است که وی در سال 1988 به قیمت 2 ملیون دلار خریداری کرده و بعد از 7 سال مرمت و بازسازی و صرف 63 میلیون دلار تکمیل شده است.  این خانه با مساحت 20.116 متر مربع بخشی از تپه های مدینا در واشنگتن را به خود اختصاص داده است و اکنون یکی از بزرگترین و زیبا ترین املاک جهان است. دورتادور این ملک را با انواع درختان ، درخچه به نوعی حصار بندی شده است و تنها مسیر دیده شدن نمای کلی این خانه از قسمت هوایی و سمت ساحلی است که به این ملک منتهی می شود. در ادامه عکس هایی از خانه بیل گیتس را مشاهده میکنید.

 

تصویر هوایی خانه بیل گیتس

 

تصویر هوایی خانه بیل گیتس

 

سالن ورزشی خانه بیل گیتس

 

سالن ورزشی خانه بیل گیتس

 

سالن غذاخوری خانه بیل گیتس

 

سالن غذاخوری خانه بیل گیتس

 

خانه بیل گیتس

 

خانه بیل گیتس

 

خانه بیل گیتس

 

 


 

چقدر با حرفه موسس مایکروسافت آشنا هستید؟

 

اشتیاق او برای ساخت نرم‌افزار او را به مایکروسافت رساند که امروزه انواع سیستم‌های عامل را برای کامپیوترها تولید می‌کند. همکاری او با تولید‌کنندۀ IBM ادامه یافت و خیلی زود Apple نیز در سال 1980 تاسیس شد. توافق‌نامۀ مایکروسافت در اواخر دهۀ هشتاد باعث شد کمپانی‌ها به درجات بالاتری برسد و به موفق‌ترین کمپانی تکنولوژی در جهان تبدیل شود.
او در رابطه با حرفه‌اش گفته: «من یک شخص تنبل را انتخاب کردم تا کار دشوار را انجام دهد. زیرا شخص تنبل همیشه ساده‌ترین راه را پیدا می‌کند.»


 

ناکامی‌های بیل‌ گیتس

 

ثروت بیل گیتس به تومان - زندگینامه بیل گیتس - ماشین بیل گیتس - سرمایه بیل گیتس 2020

 

همۀ ما می‌دانیم که تمام افراد موفق حداقل یک بار قربانی شکست شده‌اند و کمپانی گیتس نیز از این قاعده مستثنا نبود. پرونده‌های ضد تراست در دهۀ ۹۰ در سراسر اینترنت فراگیر شدند و موجب ناکامی اینترنت اکسپلورر و سایر برنامه‌ها گشتند. علی‌رغم تمام دشواری‌ها در دهۀ ۹۰ و ۲۰۰۰، مایکروسافت همچنان جزو یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در جهان باقی ماند. او یکی از موفق‌ترین کارآفرینان و ثروتمندترین تجار جهان است. حال او به عنوان رئیس مایکروسافت، مبالغ زیادی را در موسسۀ خیریۀ بیل و ملیندا گیتس سرمایه‌گذاری کرده است تا مسائلی مثل فقر و گرسنگی را حل کند. بیل گیتس در رابطه با شکست این چنین می‌گوید: «من در برخی از امتحانات مردود شدم ولی دوستم همه را پاس کرد. حالا او یکی از مهندسین مایکروسافت است و من مالک مایکروسافت هستم.»


 

جوایز و دستاوردهای بیل گیتس

 

بیل گیتس در سال ۲۰۱۵ بعد از اینکه جایزۀ لسکر – خدمات عمومی بلوبرگ میلینیوم – را دریافت کرد، جایزۀ پادما بوشان را نیز به دست آورد. در سال ۲۰۱۰ نیز به خاطر کمک‌هایش به صنعت آی.تی جایزۀ بوفالوی نقره‌ای را دریافت نمود. گیتس جوایز متعددی را به خاطر مسائل مختلف به دست آورده است.


 

بیل گیتس گفته است: «اگر فقیر به دنیا بیایید تقصیر شما نیست، اما اگر فقیر بمیرید تقصیر شماست.»

 

درآمد بیل گیتس

 

او که در ابتدای دوره ریزپردازشگرها در سیاتل متولد شده بود، در 32 سالگی پس از گسترش و تکامل سیستم‌عامل “داس”(MS-DOS) و پس از آن ویندوز، به ثروتی میلیارد دلاری رسید که برای نخستین بار در تاریخ تنها و تنها از راه فروش سرویس‌ها و نرم‌افزارهای تولید شده برای کامپیوترهای سراسر جهان بدست آمد. شاید محاسبه ثروت بیل گیتس به تومان نیز خالی از لطف نباشد و شما را به وجد آورد. به نقل از فوربز تا تاریخ 14/12/2018 دارایی و درآمد بیل گیتس ۹۴.۷ میلیارد دلار اعلام شده است

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

فیلم راز

فیلم راز سانسور نشده 

… سالها پیش یک سوال مهم ذهنم را سالها به خود مشغول کرده بود. یک پرسش اساسی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد…

  • چرا برخی آنقدر خوش شانس هستند و بسیاری دیگر بد شانس؟؟؟ چرا برخی به هرکاری دست می زنند موفق می شوند و بسیاری پشت سرهم شکست می خورند؟
  • چرا “موفقیت مالی”، “موفقیت تحصیلی”، “موفقیت در معنویات”، “موفقیت در امور خانواده”، “موفقیت شغلی”، “موفقیت در ارتباطات” و بطور کلی هر موفقیتی تنها نصیب افراد خاصی می شود؟

من مدتها در لابلای کتاب ها و از طریق اساتید دانشگاه به دنبال پاسخی مناسب برای این پرسش های ذهنی خودم بودم، اما هیچ جوابی مرا قانع نمی کرد تا اینکه بطور تصادفی فیلم راز یا قانون جذب را دیدم. خیلی سال از آن زمان گذشته ولی وقتی به دفعه اولی که فیلم را دیدم فکر می کنم، همان حس خوب و ذوق و شوق آن لحظه دوباره در من زنده می شود. آری من به “راز بزرگ” پی برده بودم. این فیلم توانست پاسخ تمام پرسش های مرا یکجا بدهد. دوستان فایل تصویری و صوتی فیلم راز را که توسط شبکه چهار سیما دوبله شده دانلود کنید و چند بار گوش کنید. حتی اگر قبلا فیلم را دیده باشید، چند باره دیگر آن را گوش کنید.

 

فیلم راز چیست؟

اما به راستی، رازی که این فیلم از آن پرده برمیدارد چیست؟ اجازه دهید به شما بگویم که این فیلم چگونه به تمام پرسش های ذهن کنجکاو من جواب داد. ما انسان ها اشرف مخلوقات خداوندیم و این موضوع بارها در قرآن کریم ذکر شده است. ذهن ما ذهن ما قدرتی اعجاز انگیز و نامحدود دارد. فرآموش نکنید که همه ی ما با یک قانون کار میکنیم و آنهم چیزی نیست جز، قانون کائنات . قانون کائنات به حدی دقیق است که قدرت انجام هرکاری را به ما میدهد. نحوه عملکرد این قانون، دقیقا همان راز جهان هستی است که بیشتر انسان ها آن را نمیدانند و معدود افرادی همچون خانم راندا برن، کوین ترودو . … که به این قانون یعنی همان قانون جذب رسیدند، توانستند زندگی خود را زیر و رو کنند.

فیلم راز به شما میگوید که مهم نیست در کجای این کره ی خاکی، با چه تحصیلات، چه سقف درآمد، در چه خانه و با چه شرایطی زندگی میکنید. تنها چیزی که مهم است این است که قانون جذب برای شما هم کار میکند و شما میتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. هیچ وقت فرآموش نکنید که هر آنچه وارد زندگی شما میشود چه خوب و چه بد، شما خودتان آن را جذب کرده اید و میتوانید هر روز چیز های بیشتری را به زندگیتان فرآخوانی کنید.

 

نقد فیلم راز

فیلم راز افکار و باورها را به دو دسته تقسیم می کند و توضیح می دهد که گروه افکار مثبت، پیش آمدهای مثبتی از جنس خودش برای شما به دنبال خواهد داشت و افکار مخدوش و منفی هم اتفاقات منفی. این بین یک عامل کمکی و سرعت بخش در خلق افکار وجود دارد و آن احساسات مثبت و منفی است. احساسات ما مانند قطب نمای مغناطیسی عمل می کند که از یک سو به ما نشان می دهد که آیا در مسیر صحیح در حرکت هستیم یا نه؟ و از سوی دیگر ابراز احساس و اشتیاق سوزان در کار افرینش مثل کاتالیزور عمل می کند و سرعت و روند آفرینش را تسریع می کند. فیلم راز را باید چند باره گوش کرد، چون واقعیت هایی که مطرح می شوند نیاز به بازخورد ذهنی و روانی ما دارند و حتما بعد از گوش کردن باید تصمیمی در رابطه با موضوعات گرفته شود. تنها وظیفه ما درخواست کردن است. ما باید خواسته ها و آرزوهای خود را اعلام و ارسال کنیم که این کار توسط ضمیر ناخودآگاه ما در ارتباط مستقیم با کاینات صورت می گیرد. بعد از آن دوره انتظار ظهور معجزات است. شما در این دوره کافی است هم سوی با سفارشات انجام شده خود باشید.

 

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

مستند راز

اگر شما هم جز طرفداران قانون جذب باشید و یا حتی نه یک فرد بی طرف ولی کنجکاو باشید که میخواهید بدانید قانون جذب چیست و چطور کار میکند حتما تا حالا مستند راز را دیده باشید و یا چیزی در مورد آن به گوشتان خورده باشد. من به شما پیشنهاد میکنم که حتی اگر از مخالفان قانون جذب هم هستید یک بار این فیلم را ببینید بالاخره آدم وقتی میخواد چیزی را رد هم کند باید هم نظرات موافق و هم نظرات مخالف را در مورد آن بشنود و بعد از آن تصمیم بگیرد.

مستند راز

مستند راز فیلمی مصاحبه طور برای آموزش و اثبات قانون جذب و فیزیک کوانتوم است که در سال 2008 توسط راندا برن ساخته شود و تحول عظیمی در مورد مفهوم قانون جذب ایجاد کرد و بعد از آن توانست طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان به قانون جذب جلب کند. اما من چرا تا این ادندازه مستند راز را قبول دارم ؟ علت موضوعات مطرح شده در فیلم راز است که در قرآن کریم صراحتا به آن اشاره شده است. به طور مثال این اصل که انسان اشرف مخلوقات و مقرب درگاه الهی است از موضوعاتی است که هم در قرآن کریم مطرح شده است هم در مستند راز

فیلم مستند راز یا فیلم قانون جذب یا همان قانون راز داستان شکل گیری جالبی دارد. یک روزی یه خانم ۶۱ ساله مستند ساز استرالیایی تو شرایط بسیار بد مالی قرار گرفته بود. خیلی خیلی تصادفی کتابی دست دخترش میبینه. کتاب "علم ثروتمند شدن" نوشته والاس واتلز بود. بلافاصله به امریکا پرواز کرد. دقیقا هفت هفته بعد، تیم راز از ۵۵ مربی معروف آموزش موفقیت سرتاسر آمریکا فیلمبرداری کردند که نتیجه اون فیلم مستند صدو بیست دقیقه ای راز یا همان قانون جذب یا قانون راز شد که the secret نامیده شد. این خانم "راندا برن" می باشد که بعد از فیلم راز کتابی هم به همین نام "کتاب راز" چاپ کرد.. کتاب راز و فیلم راز بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش کرد.

فیلم راز چیست؟
اما به راستی، رازی که این فیلم از آن پرده برمیدارد چیست؟ اجازه دهید به شما بگویم که این فیلم چگونه به تمام پرسش های ذهن کنجکاو من جواب داد. ما انسان ها اشرف مخلوقات خداوندیم و این موضوع بارها در قرآن کریم ذکر شده است. ذهن ما ذهن ما قدرتی اعجاز انگیز و نامحدود دارد. فرآموش نکنید که همه ی ما با یک قانون کار میکنیم و آنهم چیزی نیست جز، قانون کائنات . قانون کائنات به حدی دقیق است که قدرت انجام هرکاری را به ما میدهد. نحوه عملکرد این قانون، دقیقا همان راز جهان هستی است که بیشتر انسان ها آن را نمیدانند و معدود افرادی همچون خانم راندا برن، کوین ترودو . … که به این قانون یعنی همان قانون جذب رسیدند، توانستند زندگی خود را زیر و رو کنند.

فیلم راز به شما میگوید که مهم نیست در کجای این کره ی خاکی، با چه تحصیلات، چه سقف درآمد، در چه خانه و با چه شرایطی زندگی میکنید. تنها چیزی که مهم است این است که قانون جذب برای شما هم کار میکند و شما میتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. هیچ وقت فرآموش نکنید که هر آنچه وارد زندگی شما میشود چه خوب و چه بد، شما خودتان آن را جذب کرده اید و میتوانید هر روز چیز های بیشتری را به زندگیتان فرآخوانی کنید.

  • سارا صدر
  • ۰
  • ۰

فرکانس و ارتعاش

با مبحث فرکانس و ارتعاش چقدر آشنایی دارید؟ اصلا شما قانون جذب را قبول دارید و فکر میکنید که میتوانید با قانون جذب در شرایط زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید؟ اگر قانون جذب را بشناسید حتما فرکانس و ارتعاش به گوشتان خورده است . اما به راستی این فرکانس و ارتعاشی که همه از آن صحبت میکنند یعنی چه ؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی آن بپردازیم:

ارتعاش چیست؟

برای اینکه بفهمید فرکانس و ارتعاش در کنار هم چه معنای میدهند ابتدا باید بدانید هر کدام یعنی چی. بر اساس قانون جذب هر فکری که از ذهنتان میگذرد ارتعاشی دارد. خواه یک لحظه گذرا به آن مطلب فکر کنید . خواه آن فکر ساعت ها ذهن شما را به خود اختصاص دهد در نهایت انسان در طول روز هزاران هزار فکر مختلف میکند و هذر کدام از این فکر ها یک ارتعاشی را به جهان هستی و کلئنات ارسال میکند. ارتعاش ها میتوانند مثبت و یا منفی باشند. و راه تشخیص ارتعاش مثبت از منفی توجه کردن به احساساتتان است. اگر زمانی که فکری به ذهنتان خطور میکند احساس خوبی داشته باشید این به آن معنی است که ارتعاشاتان مثبت بوذه و اگر حس بدی داشته باشید ارتعاشاتن منفی بوده. اما فرکانس و ارتعاش در کنار هم چه معنی ای میدهند

فرکانس چیست

همان ارتعاشات اگر در طول روز آنقدر تکرار شوند که ملکه ی ذهنتان شوند فرکانسی را به جهان ارسال میکنند. در واقع افکار در صورت تکرار مداوم به ضمیر ناخودآگاه ذهن انتقال پیدا کرده و به باور تبدیل میشوند. باور ها هم نوعی فکر قوی شده و جهش یافته هستند اما آنچه از خود ساطح میکنند دیگر ارتعاش نیست بلکه فرکانس است که قدرت بسیار بالایی دارد. اکنون دانستید که فرکانس و ارتعاش یعنی چه؟

راز فرکانس و ارتعاش
تا کنون به این موضوع اندیشیده اید که چرا ما انسانها می توانیم به سرعت با صداهایی که الگوی ریتمیک دارند ارتباط برقرار کنیم؟ چرا که صدا و موسیقی آیتمی است که میان همه ی انسان ها با هر فرهنگ و از هر خبطه جغرافیای مشترک است. اما خوب گوش کنید اکنون میخوام راز فرکانس و ارتعاش را با شما در میان بگذارم.ارتباط ارتعاش با همه چیز از طریق صداست اما تعداد کمی از مردم قدرت فرکانس صدا را می دانند، این قدرت می تواند به عنوان یک سلاح استفاده گردد یا می توان آن را به عنوان جزئی از درمان استفاده کرد اگر بتوانید صدار ارتعاشاتی را که میخواهید بشنوید، با سرعت هرچه تمام تر آن ارتعاشات به فرکانس تبدیل میشوند. برای همین هم است که اساتید انگیزشی دائما میگویند که جملات تاکیدی خود را با صدای بلند تکرار کنید و یا آنها را ضبط کرده و هر روز گوش دهید.

  • سارا صدر